fredag 6. juli 2012

God gammal årgang.

Fekk lyst å vise litt fleire bilde av prestegårdsrosa eg har i hagen.
Eg er usikker på namnet, men etter det eg har funne ved å leite på internett 
er det mykje truleg at denne heiter 'Maxima'.
Dette er ei historisk rose som ikkje remonterer, 
men ho har eit vell av blomar når ho blømer.
Det einaste minuset med rosa er at sjølve rosene har lett for å bli brune 
og rotna om det blir mykje regn under bløminga.
Skjønn søt og litt krydra duft.





Knoppane er lysrosa inni idet dei opnar seg og blir meir kremfarga etterkvart.






God helg :)

3 kommentarer:

Hilsen Bodil F.T. sa...

Noe så vakkert! Så kjekt at du fant navnet på den da. Herlig med slike gamle duftende roser! Ha en fin kveld!

FO - 2 sa...

Nydelig! (:

Har den i hagen her også.
Og den dufter fantastisk!

Nyt gledene og blomstringen rundt deg, og ha en god lørdag.

Jentene og jeg skal snart ut på tur. Til Sogndal. Om en times tid.
Mormoren min blir 90 år i morgen,
og vi skal feire henne stort.
Barn, barnebarn og oldebarn.

Må også fortelle deg at jeg kjøpte en gammel damesykkel på bruktmarked. Den har jeg lakkert, så nå er den blitt purpurrød.
Inspirert av deg!
TAKK!
Den skal få tørke godt, til jeg kommer hjem, og da skal den pyntes.

Klem fra meg.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nå har jeg tatt en oppsummeringsrunde på bloggen din. Det passer godt nå siden regnet høljer ned og ute ligger alt flatt. Nydelige bilder av mange slags blomster. Men roser har en egen plass i hjertet. Tenk, jeg har ikke en eneste rose i år. Her må det skjerping til :)

Hagelaget har åpne hager denne helga og regnet bare flommer. Skikkelig ergerlig.

God helg til den og Bonden!