søndag 18. september 2011

Når hausten er på sitt finaste.

Det er mykje regn og rusk om hausten på desse kantar av landet, 
men av og til glimtar naturen til med dagar som veg opp for alle dei grå. 
Himmelen er så blå, så blå med skyer som ser ut som små kvite bomullsdottar.
Sjøen ligg blank og speglar himmel og jord.






                                                                       
Å Vestland, Vestland! Når eg ser deg slik
med fagre fjell og fjord og tronge vik,
det stig i all sin venleik stort og vilt
og atter møter meg så mjukt og mildt.

Og gleda strøymer i meg still og stor
med glans av bjørkeli og blåe fjord.
Og i meg sjølv eg kjenner dypter av
den stille skogen og det store hav.

13 kommentarer:

GAWO sa...

Ferdig innramma. Bare til å henge rett opp på veggen. Nydelig. Og sånn har helgen vært her også. :-) God uke til deg. Håper været gir oss noen stunder som dette.

Sylke Feldhusen sa...

Så fin natur du har rundt deg, flotte bilder. Jeg koser meg fortsatt med kalenderen din :)

Ha en god uke. Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Rett og slett vakkert dette Marie :-)
Ha flott ny veke!

klem

Anne sa...

Nå synger det meste på siste vers ja, det nærmer seg skikkelig høst Marie, men denne helga har vært helt fantastisk hos oss, sol fra blå himmel og varme vinder. Tur, termos i tospann, kan man ha det bedre :-)

Håper du har gode dager du også bestemora :-)

Hulda sa...

Ja, når høsten er slik er det vakkert! Nydelige bilder du har fanget her, Marie. :)

Olavs Blogg sa...

Nydelige naturbilder du viser oss. Og sangen under passer utmerket, og jeg synes jeg hører Sissel synge.
Ha en god fotouke framover.

Ruth Bernssen Bø sa...

så vakkert, så vakkert...

God mandag.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jeg drømmer meg vestover. Så vakkert. Her høljer det ned. Over 50mm hitentil...

Roser og Patina sa...

nydelige bilder og vakker sang/dikt. Ønsker deg en trivelig høstuke. Klem ellen.

Vform sa...

Hej!
Naturen i ert vackra land borde alltid vara inramad!
UNDERBART!
Kram Vivan

Mandelhjärta sa...

Fantastisk landskap med dramatisk himmel, som speiler seg i vann...
Passende tekst også.
Ja, dette kan man henge på veggen! :)

Ingrid Tunheim sa...

Utrolig så mye fint en kan få til med redigeringsprogram, og tenk hvor enkelt alt er i forhold til bare for "få" år siden.....Ha en superfin kveld.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Satt nettopp og så Helgelandskysten på TV. Mannen min og jeg sov oss oppover den strekningen på MS Nordnorge i juli.
Vi bor i et så utrolig vakkert land.
Nydelige bilder fra hjemplassen din. tenk om høsten kunne komme med mange slike dager.
Ha ei flott uke ;:OD)