søndag 18. november 2007

Tankar og fabuleringar.

I det siste har eg gjort meg ein del tankar om det å sette menneske i båsar. Dess mindre me veit om menneske dess lettare er det å finne rett bås. Ein tankekross. Eg vil dele litt av mine subjektive tankar, heilt sikkert farga av min eigen ståstad. Eg kjem med påstandar, den eine påstanden er like rett/feil som den andre. Det eg vil fram til at er at me bør tenke oss om før me generaliserer og "trer hattar ned over hovudene på folk". Eg brukar alfabetisk rekkefølge, elles er det "hulter til bulter".
Avholdsfolk:
Festbremsar som er ute etter å forsure einkvar fest og som meiner at ein er på god veg til å bli alkoholikar om ein har vin til laurdagskosen.
Treng ikkje alkohol for å dumme seg ut, klarer det godt utan.
Tåler ikkje alkohol eller har eit "føre var" prinsipp grunna alkoholisme i nære relasjonar.
Byfolk:
Urbane, kulturinteresserte, motebevisste og verdsvante.
Ignorante menneske som ikkje veit noko om landet nord for Sinsenkrysset.
Samansette av folk frå heile landet, ja heile verda.
Bygdefolk:
Menneske med nisselua godt nedover både augo og øyrene og med klede frå i fjor og briller frå åttitalet.
Menneske som har valt det gode liv på landet langt borte frå stress og mas.
Bygdedyret lever i beste velgåande, det kakkar alle som vil opp og fram i hovudet.
Bønder:
Sidrumpa einstøingar som aldri "blei noko" anna enn sofasliterar med sugerøyr i statskassa.
Hardtarbeidande "bedrifteigerar" som må kunne litt om det meste.
Personar som "elskar" husdyr og "hatar" rovdyr.
Frp-sympatisørar:
Grunne, enkle personar som tenker "meg og mitt" og som har lettvinte løysingar på det meste.
Partiet som har nøkkelen til eit trygt og rettferdig samfunn utan "barnepikementalitet".
(her slit eg verkeleg med å ikkje sette i bås)
Kristne:
Du skal ikkje-, Du skal-, dømande menneske som trur dei er betre enn alle andre som ikkje er som dei.
Menneske som deler med dei fattige, som går omkring og gjer vel.
(Ein tankekross for meg er at dei som ropa høgast på ytringsfridom då Muhammed-teikningane var på dagsorden er dei same som vil stoppe TV2 frå å sende "Dei sju dødssyndene". Ytringsfridom?)
Muslimar:
Terroristar som berre ventar på å få "ta over" den vestlege verda.
Menneske med rett til å utøve sin religion.
Overvektige:
Desse menneska går rundt som synlege bevis på manglande viljestyrke. Det er jo "berre " å trene meir og ete mindre. Piece of cake.
Overvekt handlar om arv og ikkje minst kjensler. (Alle veit at Jeppe drikk...)
Finn trivselsvekta og bli lukkeleg!
Politikerar:
Maktsjuke, arrogante menneske som vil forme verda etter sitt hovud.
Personar med målretta løysingar for eit betre samfunn for alle.
(ei gammal dame eg kjente sa eingong; "alt hadde vore betre om eg hadde styrt, men då skulle eg styrt åleine!!!")
Sosialklientar:
Udugelege menneske som har seg sjølve og takke for at dei er der dei er.
Ikkje alle klarer å fungere med dei regler og normer samfunnet er bygd på.
Arbeidslivet må leggast til rette slik at flest mogleg kan klare seg utan sosialhjelp, men jobbe i staden.
Psykiatriske pasientar:
Farlege menneske som når som helst kan trekke fram ein kniv.
Psykiske lidingar er like ulike som annan sjukdom og mange blir også heilt friske.
Mange av oss opplever psykiske påkjenningar på ein eller annan måte i livet, sjølv om me aldri får ein diagnose.
Dette er nokre av dei tankane som surrar i hovudet ein søndag føremiddag i november. Kanskje det er på tide å rive nokre av skigardane me omgjev oss med. Me treng å trekka nisselua så høgt opp i pannen og ta bort skylappane slik at me ser dei me omgjev oss med som heile menneske. Menneske med tankar, kjensler og med like stort menneskverd som oss sjølve. Dei er vår neste uansett kva "leir dei bur i"!
PS. då eg leita på internett etter bileta eg har brukt i dette innlegget kom eg over eit anna innlegg om å setta menneske i bås. du kan lese det her om du har lyst.

13 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Go søndag til deg:o)
Her var det mykje å tenkje over. Det er sant som du seier at det er så lett å setje folk i bås, og særleg når ein ikkje kjenner dei i det heile tatt. Me er alle ulike på kvar vår måte og det er jo det som gjer oss til spanande menneske. Tenk så keisamt det ville vore om alle var like og tenkte likt.
Ha ein fortsatt fin søndag.

Anne sa...

Marie, du tar meg med storm !

Har mistanke om at dette innlegget kommer til å surre i mitt hode i flere dager. For du har her satt ord på ting jeg har tenkt mye omkring.

Er SÅ glad i deg har blitt. Takk skal du ha nok en gang.

Anne sa...

Svarte deg ang den gamle mannens utsag på bloggen min..., man kan kopiere det hit også...


Har du hørt om den gamle mannen som beskuet sin også noe tilårskomne kone naken... hvorpå han sa: "Ser du begynner å bli litt grå nå ja mor..."
"Grå du" sa kona... "Det er spindelvev din latsabb!!"

FO - 2 sa...

Kjære Marie.
Her tar du opp mye interessant om myter og forutinntatthet.
Du viser også at du klarer å se forbi mytene, gjennom formuleringene og tankene dine.
Bortsett fra en da... ;) Hehe.

De fleste mytene lar seg vel lett rive ned om man går de nærmere i sømmene ja....
Og ingen kan sette sine medmennesker i bås egentlig. Ingen er bare det du ser (eller hører).

Kanskje (nesten helt sikkert)finner vi alle kategoriene du viser til her i "Bloglandia".
Muslimer, overvektige, kristne, Frp`ere, sosialklienter, depressive mennesker, bønder og kanskje direktører til og med...
Og her inne ser man bare deler av ett menneske. Man danner seg inntrykk og gjør seg opp sine meninger. Slik er det vel med alle. Gjennom kommentarene får man frem deler ved seg selv. Noen ganger blir man misforstått.

Har oplevd flere ganger f.eks. å kommunisere med venner pr. SMS. Da kan det oppstå mistolkninger. Og når man snakkes, så oppklares det hele. Noen ganger skriver vi fort og får bare frem deler av standpunktene våre. Da kan man virke ensidig....
Nesten som en risikosport... Hehe.

Noen deler mye med andre her i dette blogglandet, andre litt. Vi fokuserer på ting som er viktige for oss selv. Jeg har valgt å bruke bloggen som ett sted der jeg kan dele det som er fint og vakkert for meg. Det er en måte å legge det som er vondt bak seg også..... Jeg liker mangfoldet.
Jeg respekterer alle mine medmennesker.
Og jeg er glad for at du finnes her! Dette innlegget får toppkarkater fra meg. :)
Ta vare på deg selv, så blogges vi. :)
God klem fra meg.

P.S.
Flotte illustrasjoner! :)

Mita`s hjørne sa...

Flott innlegg... virkelig masse og tenke over - heldigvis er vi forskjellig, og det er jo helt naturlig, vi er jo mennesker...

Ha en koselig kveld...

FO - 2 sa...

Måtte innom deg igjen for å fortelle at jeg nå har sett ett av mine favorittprogrammer på TV. "TV-Pastoren". Og grått....
Han er for meg en god kristen og ett fint medmenneske! :)))

minerva.jor sa...

Hei!
Det er kanskje lett å være for rask med det å sette merkelapper på andre mennesker.
Jeg mener det springer ut fra våre holdninger og inngrodde mønster.
Vi dømmer etter hvem personen ser ut til å være ikke etter hvem DE Er.
Det å stå ovenfor et menneske og la sitt eget Ego ikke komme inn, gir oss en unik måte til å komme bakenfor - slik at vi møter det Egentlige menneske.
ha en fin Søndagskveld:)

Berit T sa...

Ja her var mye som må tenkes over flere ganger. Alt som du har skrevet har en jo hørt, og det blir ofte brukt som argument i forskellige sammenhenger.
At vi blir plassert i forskjellige båser har vel med at vi ikke kjenner den som blir plassert der.
Når en blir kjend med et menneske så får en et helt annet syn, som regel da, enn det rykte sier.
Vi må akseptere at vi er forskjellige, på alle vis, godta det, enten vi liker det eller ikke.
Ha en fin søndagkveld

GundaM sa...

Herlig bilde med sola strømmende inn gjennom vinduet i sommerfjøset (eller hva det no er), der båsene står på rekke og rad...

Syns jeg kjenner lukta av dyr, høy og sommer ! Fluene...
Hører humla suse og kua røyte. Latter av barn som leker og en malende katt som kommer og stryker seg mellom beina dine...Hm, som jeg savner sommeren!

Vel, var på bloggen igår og skjønner hvorfor du kommer med denne.

Det viktigste av alt, for meg, er R E S P E K T og det tror jeg kanskje er viktig for deg og.
For de fleste av oss.
Vi kommr alle fra det samme sted og vi skal , uansett, til det samme sted og da betyr dette så uendelig lite.... Var dette dumt,skjønnte du noe av dette tro..?
Vil så mye, men har litt problemer med å gi uttrykk for ting.

Anonym sa...

Kloke ord- det er ulikhetene våre som skaper mangfold. Tror det er det jeg vil si.
Det er virkelig ord til ettertanke du kommer med...God søndag kveld.

Marie sa...

Tusen takk til alle som har kommentert innlegget mitt! Det varmar langt inn i hjarte.

Det er ikkje så viktig å ha/få rett. Det viktige er at me tenker igjennom haldningane våre. Så skal me ikkje vere einige om alt eller godta det som bryt med våre eigne prinsipp.
Likevel, raushet og romsleghet er gode og viktige eigenskapar i møte med menneske.

God klem til alle frå meg :o)

kate sa...

I wish I could understand this... I liked all the colours!

Hilde C. sa...

Ja setter man folk i bås kan man fort trå feil. Det er lett å kjenne igjen kategoriene, og tankene som følger med. Det du skriver her har vi vel alle tenkt eller lest eller hørt. Det er godt man kan ta et tak og ruske litt i seg selv og i alle båsene av og til.
Det er så hyggelig å komme innom bloggen din og se flotte bilder fra Bokn. Jeg pleier å tilbringe både sommer og jul i ditt vakre øyrike. Jeg håper jeg kommer meg over fjellet denne julen også, og mens jeg venter kan jeg se på dine bilder :-)