søndag 4. november 2007

Søndagsmorgon i november. /A morning has broken.

Klokka er halv åtte og eg er nett ferdig i fjøset. Det er søndag og veret er strålande. Trea står med sprikande nakne greiner, månen står som ein liten sigd høgt på himmelen. / The time is half past seven in the morning. I've just finished milking the cows. It's Sunday and the weather is beautiful. The trees have lost all their leaves, the moon stands like a little sickle on the sky. Eit fly lagar ei stripe over himmelen, kanskje er det på veg til sol og sommar. / A plane is leaving a stripe on the sky.
Haust. / Fall. Ei pjuskete rose strekker seg mot lyset. / A ruffled rose is stretching out for the light. God søndag! / I wish you a nice Sunday!

21 kommentarer:

minerva.jor sa...

Nydelige bilder!
Jeg har allerede vært oppe et par timer, himmelen er skyfri, jeg planlegger en tur ut i skogen!
Ha en fin søndag!
Klem:)

Zizzi Molde sa...

Det var da noen aldeles nydelige bilder. Kjenner jeg får lyst ut. Desverre er ikke været like fint her i dag, det er overskyet, men enn så lenge oppholdsvær. Fortsatt god søndag, Marie!

Anne sa...

Hei du. Sov jammen til kl 9 i dag jeg da, noe som er ganske uvanlig til denne morgenfriske damen å være. Sto på badet lettere omtåket, håret til alle kanter og tenkte... NÅ har Marie allerede værrt oppe i hele tre timer hun !!!

En fin fin søndag ønskes deg også vennen :-)

Små Gleder sa...

Må innrømme at jeg sov da disse bildene ble tatt. Takk for at jeg fikk "være med" deg ut denne nyyydelige morgenstunden! Drømmer meg helt bort i disse vakre bildene dine.

Ha en fortsatt fin søndag!
Klem fra meg.

dot sa...

You are a woman to be admired. Not only do you milk the cows but you take beautiful pictures!

GundaM sa...

Nydelige morgenbilder . Godt å komme seg opp om morgenen når været er slik som her!
Nydelig det bildet av stammen med all soppen omkring.

Ha fortsatt en fin søndag!

min sin lille tue sa...

Hei:)
Fortsatt god søndag til deg også:) Fine bilder du har tatt. Alltid hyggelig å lese og se på de koselige visdomsordene dine.

FO - 2 sa...

Nydelig Marie! :)
Med rørende ord!

ChatrinesLiving sa...

Jeg må bare beundre deg for å få alle disse flotte bildene i kameralinsen din!! Bare så flott, og vakkert!
Det er en fryd å titte innom bloggen din!!!
Ønsker deg en fin søndagskveld!
Klem fra chatrine

Lilla B sa...

Jättefina bilder!

Green thumb sa...

As always the photographs are superb. You have very brilliantly captured the fresh, untouched beauty of an early morning. Keep it up!

Anonym sa...

En tur inn i din blogg gir meg en god opplevelse gjennom bilder og flotte sitater - jeg er her hver dag, tror jeg, men ikke alltid at jeg legger igjen en hilsen som nå. Du tar så vakre bilder, jeg blir henført. Bilde sier mer enn ord som oftest, men dine sitater hører hjemme -like velvalgte hver gang! Du har fått nominasjon av meg også, vel fortjent. Ønsker deg en flott uke.

Ellie sa...

Nydelige bilder igjen! Så mange fine innlegg du har hatt i det siste. Veldig koselig å se bilder av familien din, også likte jeg så godt det diktet om kjøkkenbordet. Jeg har akkurat kommet hjem fra noen venner, der vi satt og prata rundt kjøkkenbordet, og det blir en egen uformell stemning med det, slik det bør være blant gode venner. Takk for alle fine tanker du formidler! Ønsker deg en god uke!

Anonym sa...

Takk for all dine flotte høst bilder, det er så morsomt å se naturbilder fra andre steder, ikke minst fra utsikten din og gården deres. Blir liksom litt mere kjent på sett og vis.
Er ei stund siden æ har vært innom, har nå oppdatert mæ, du har så mye jordnære og gode tanker, godt å få me seg! Trivelig å se de "gamle" bildene dine. Æ har linka til dæ, for at æ ikke skal glemme å se innom ofte håper det er greit? Go start på ei ny uke ønskes deg og dine!

Garden Angel sa...

Fine morgenbilder:)
Ja det er noe med det Marie...
Både å kunne glede seg over friheten og samtidig være glad for at man har røtter..Den kan jo brukes i mange sammenhenger!

Idag føler jeg meg helt tufs..det renner fra øyne og nesen min kan forveksles med Rudolf sin..!
Så jeg skal prøve å slappe av litt her idag og ta livet med ro..Men det er ikke så lett, når man har 1000 ting man gjerne skulle ha gjort...
Ønsker deg en fin uke Marie!
Klem fra meg:)

My little footprints sa...

Hei!
Så nydelige bilder du har tatt. Jeg får så god stemning av å gå inn på bloggen din!
Ønsker deg en fin-fin uke!
Varm hilsen fra Beth

Emmeline sa...

Nydelig!!!
Så deilig å ha en sånn klar og deilig morgen, så kan man nyte at en ny dag står på trappene. Vakre bilder, håper søndagen ble god og at uken også blir super!

minerva.jor sa...

Nå legger jeg fra meg syarbeidet og tar en bloggrunde!
Ha en fin mandagskveld!
Klem:)

Andrea's Garden sa...

hi there, now I have found your garden blog. My roses are done blooming and I am looking forward to to spring when the bulbs are starting to bloom again. Thanks for stopping by Marie. Greetings from Germany, Andrea

Anonym sa...

Åhh vilka fina bilder! Morgonhimlen och kvällshimlen är ofta fantastisk nu. Ha en fin tisdag! Kram Karin

FO - 2 sa...

Har lånt noen bilder av deg til en post. :)