lørdag 3. november 2007

Vennskap

Tusen takk for alle koselege kommentarar på innlegget under! Eg er så glad for å bli kjent med deg! Eg legg ut nokre bilete som du kan få kvile augo på ei lita stund. Håpar du tar deg tid til å lese diktet under også. Nå deler ikkje me stunder ved kjøkkenbordet saman, men me kan jo late som...ikkje sant? God fantasi gjer livet rikare på så mange måtar. Me er med kvarandre på turar, til næraste fjelltopp eller kanskje til Paris. Me ligg i skjønne himmelsenger, me pyntar i heimen og me kjenner lukta av ferske kaker og nytrekt kaffe. Eg vil ønskje alle ei god helg!
Så uendeleg godt med små stunder ved kjøkkenbordet saman.
Med eit varmt tekrus framfor oss.
Der vi kler av andleta våre og deler tårer og gleder.
Der vi snublar mot kvarandre med famlande, utilstrekkelege ord.
Der vi tar imot kvarandre og lyttar med opne sansar.
Alt forstår vi kan hende ikkje.
Og somt lar vi respektfullt liggja.
Men vi kjem nær kvarandre, og lærer litt om kva vennskap er.
Dette umistelege.
Bente Bratlund Mæland

10 kommentarer:

dot sa...

Whatever they are, they are beautiful!

Marie sa...

Thank's Dot! The first photo is a wild flower, the photo was taken in July. The others are a "November cactus" in my livingroom.

Anne sa...

God helg Marie. Nok en gang har du lagt ut så vakre blomsterbilder.
Sammen med diktet ble det en fin opplevelse..Det er en julekaktus er det ikke? Den så nesten litt sørgmodig ut den også når jeg las dikta.

En fin og god lørdagskveld ønskes deg, det skal vi her ha i alle fall. Taco står på menyen /sønnens favoritt) og dansing på tv (mors favoritt) fars favoritt blir ikke noe av for her skal klærne være på, ikke som i mitt innlegg i dag :-)

Klem herfra.

Linda sa...

Flotte bilder og fine dikt. :)

elin1976 sa...

Hallo Marie.
Så flotte ord på en lørdag. Takk for hildenen på bloggen. Jeg gikk rett å slett å sa kun "åååååååå" de første 30minuttene. Tok meg selv i å gå der med gapene munn noe som må være et lite vakkert syn. he he.
Måtte innom deg for å ønske deg en fin lørdag. Mange klemmer fra Elin:O)

Hulda sa...

Takk for et veldig fint innlegg fra deg her i dag, Marie. Det er godt å sitte sammen ved et bord og fortelle det man måtte tenke på der og da.

Veldig koselig innlegg med bilder av familien din også. Jeg tror dere er en veldig fin familie å bli kjent med. Syns dere virker så snille og gode. Ha ei fin helg!

Garden Angel sa...

Koselige vers og fine blomsterbilder. En riktig god natt ønskes deg, klem fra meg:)

Zizzi Molde sa...

Herlig, kjære Marie, og jeg nyter tekoppen. Fortsatt god helg, klem fra meg!

Linda sa...

Takk for hilsen.God søndag. :)

FO - 2 sa...

Ja. Man er rik når noen elsker en for den man er, på innsiden.
Heldig og velsignet.