søndag 11. november 2007

Farsdag og fjelltur. / Fathers day and a walk to the top of Bokn mountain.

Eg får vel heller seie god søndagskveld! Eg hadde tenkt å legge ut desse rosebileta tidlegare i dag, men då blei det fjelltur i staden. Bilete frå turen lengre nede på innlegget. Rosene som følgjer er nokre av dei siste rosene frå hagen dette året.
Gerbera og raud rose frå farsdagsbuketten. Dei er kjøpte på coop marked i går og nokre av rosene er alt blitt "tunge i hovudet", derfor viser eg ikkje heile buketten. Eg og mannen min har vore hos foreldra hans til kaffe og kaker i ettermiddag. Så nokre bilete frå turen til toppen av Boknafjellet i føremiddag. Eg gjekk saman med mi beste(og barndoms)venninne. Det var ein forfrikande og herleg tur! Litt sol, litt snø og litt vind. Vegen opp er bratt, men utsynet er fantastisk!
Utsyn over Kyrkjebygda. Me skreiv namna våre i gjesteboka, åt kvart vårt eple, så bar det på heimveg. Det var alt for kaldt til å sette seg ned ved bordet og ta pause. The first six photos are roses from my garden, the last ones this year. Photo number seven and eight are from the father day's bunch. The five last photos are from Bokn mountain. My friend and I went for a walk to the top today. It was a bit windy and it was snowing, but suddenly the sunshine came through the clouds. The view was beautiful!

15 kommentarer:

Petunia sa...

Ser ut som dere har hatt fint turvær i dag. Vi har hatt det skikkelig vinterlig med snøstorm, men nå regner det ute. Håper snøen er borte til jeg skal på jobb i morgen tidlig.
Veldig vakre blomsterbilder!

Grip dagen sa...

Heisann. Må bare skrive noen ord, slik at du vet jeg har vært her..

Jeg er innom nå og da, men blir somregel sittende å bla i bildene dine og måpe... Åhhh... Næh...
Glemmer helt å legge igjen noen kommentar.
Du er utrolig flink å fange fine motiv! Det er en fryd å se på!
Marit

My little footprints sa...

Hei!
Du har alltid så mange fine bilder å vise fram! Rosene var aldeles vakre og bildene fra fjellturen fikk meg til å drømme..
Fjellet er virkelig nydelig om høsten/vinteren.
Ønsker deg en god søndag!
Varm hilsen fra Beth

Mita`s hjørne sa...

Nydelige bilder...

Ha en koselig kveld...

duopastorale sa...

Beautiful snow!

FO - 2 sa...

Skjønne roser og fine utsiktsbilder fra din søndag. :)
Nå er det på tide å ønske god mandagsmorgen.
Nyt synet av de siste rosene og ha en fin dag Marie. :)

minerva.jor sa...

Nydelige bilder av dine siste roser og den nyinnkjøpte Gerbera:)
Litt mer snø er det på Boknafjell enn hva vi fikk her i går.
I min kommune er det høyeste punkt på (549 moh)
det ligger på Krokskogen og heter Vidvangshøgda.
Ellers så har vi Kolsåstoppen (379 moh) der kan man etter en hard stignig , se utover stor deler av bygda.
Ha en fin Mandag:)
Klem.

Zizzi Molde sa...

Ser ut som om du har hatt en flott søndag Marie. selv har jeg vært midt i vinteren denne helgen. kaldt og surt, ja... som vanlig, vakre bilder du viser fre. Ha en fin mandag videre, vi snakkes!

Lynetmor sa...

Hei, så mange fine bilder av roser og fjelltur :-)

Ellie sa...

Fantastisk utsikt! Kan nok tenke meg at det var en frisk tur, ja, men for en god følelse det er etter man har vært ute. Så fine roser du har tatt inn fra hagen. Ha en fin uke!

ChatrinesLiving sa...

Så fine roser du har, enda der er langt, langt på høst...
Turen din ser veldig forfriskende ut med litt snø og masse frisk luft!
Tenk at du har med deg kameraet hele tiden, fantastisk!
klem:)

K sa...

Takk for titten, så fikk jeg meg en tur også, om enn visuell ;-)

Hulda sa...

Så fint å kunne gå på fjellet i november, jeg går bare om sommeren, syns det er finest da. :) Men, det er jo godt med en tur uansett. Flotte roser du viser først. Nå er juleposene og lavendelposene dine klare. :)

Emmeline sa...

Halloen. For en sprek dame du er, du har jo virkelig jobbet deg opp i høyden for å få tatt disse flotte bildene:0)
Må si som Marit, du tar virkelig vakre bilder og man blir bare sittende og drømme seg vekk...både i blomster og vakre naturbilder! Lekkert. Nå er det jo lenge siden søndag, men håper at uken har vært bra!

dot sa...

The pictures I can see are beautiful but mostly I'm getting red x's. I'll check back again.