torsdag 8. november 2007

Fleire kontrastar. / More contrasts.

Fekk lyst å lage eit innlegg til med kontrastar i naturen. Bileta er med eit par unntak tatt denne veka. På det første bilete ser me sauene som kosar seg i finveret. / More contrasts in the weather. The sheep are enjoying the sun. Her er sauene på veg inn i sauefjøset eit par dagar seinare. Kraftige regnbøyer "jaga" dei inn. Kvar gong det letta kom dei ut igjen. / A couple of days later. The sheep are on their way to the barn. Dei tre neste bileta er frå same staden tatt med nokre dagars mellomrom. / The same motive. There is a few days between these next three photos.
Kastanjetrea i september... / The Chestnut tree in September... ...og i november. / ....and in November. Dei to neste bileta er same motiv frå ulike vinklar, med grå himmel og med blå himmel. / The same motiv on the two next photo, taken from different angles and in different weather.
Sollyset fanga gjennom utelampa. The sun is shining through the lamp. Far min sa alltid "nå må de ikkje å brenna hol i dagen" dersom me hadde lys på om dagen! Kveld på Heimdal! / Evening at Heimdal
Her er det meldt sterk storm det neste døgnet! Det er alt begynt å ruske ute. Eg er redd for straumstans, då stoppar alt her! Me har kjøpt aggregat og har venta på elektrikar til å ordna inntaket heile sommaren. Nå har han berre skifta jobb han. Så nå må me tinge på nytt og vente i ny kø i nytt selskap. / The weather forecast says that a storm is on the way.
Ønskjer alle ein fin hausdag uansett ver! / I wish you all a nice day!

13 kommentarer:

ChatrinesLiving sa...

Enda flere flotte kontraster!! Likte bilde nr 8( fra toppen) spesielt godt!
Klem:)

FO - 2 sa...

Nydelig Marie! :)
Her skummer sjøen godt i dag! Fasinerende.
Litt, sol og masse regn. Regnbuen titter frem innimellom.
Skiftende og kontrastfullt, slik som på de fine bildene dine.
Fortsatt god dag.
Klem.

minerva.jor sa...

Nydelige bilder!
Her er det overskyet i dag,men vindstille. Jeg sitter i stua med syarbeide, gleder meg til innflytting på Sy/gjesterommet.
Ha en fin torsdag!
Klem.

Ellie sa...

Skikkelig fine og landlige bilder! Her er det regn og vind idag, så det er godt å være innendørs. Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Flotte bilder hos deg Marie, Var tidligere å så på det forrige innlegget ditt , hadde ikke tid å kommentere da, men du verden for en idyll , nydelig spør du mæ . Likte alt ,båten , brennmaneten og sist men ikke minst kvilestein.
Flotte værskiftings bilder du viser, moro å se at det ikke er bare æ som er så fasinert av alt det naturen viser oss. Æ har flere tur bilder på lager , de kommer nok på bloggen i løpet av kvelden.
Koser mæ også med saue bildene dine. Ha en fin kveld!

GundaM sa...

For noen flotte kontraster. Og enn å ha så fine kastanjetrær på tomten da!!!
Her oppe er det regn om det ikke snør og det er visst meldt kuling til kvelds.
Håper dere får ordnet med strømmen snart da, ingenting er så irritabelt som når den streiker.

Marie sa...

Takk alle saman!
Turid - kva er bloggadressa di? Er du ei av dei eg er innom eller? Når eg prøver å gå innpå sida via kommentarsida mi får eg berre sida kan ikkje visast...

BO sa...

Ynskjer deg også ein god haustdag! Eg anbefalar ein tur ute i vinden, sånn at det å komma inn varmen blir ein rein nytelse! :-)

Anne sa...

Ja, din far hadde rett Marie, vi sløser alt for mye med strøm i dette land. Vi bryr oss ikke, vi har for god råd og er for bortskjemte på det område desverre... DET ser men nåpr man tar en tur utenlands.

Tenn talglys og kos deg med bonden :-)

FO - 2 sa...

Du finner Turid på linklista mi Marie. :)
"Strikketur".

Emmeline sa...

Ååå skjønner at det er flere enn meg som blir litt fortvilet når værvarslingen er som nå...Vi har bøttene fremme, men strømmen er heldigvis i orden!
Bildene dine er helt lekre!! Kjempeflotte faktisk, jeg blir bare sittende å se og se...
Håper det går bra i stormen, lykke til:0)

Zizzi Molde sa...

her raser stormen og utenfor, skulle ikke trodd det hvis du ser på bildene jeg tok tidligere i dag. Lenge siden jeg har hørt fra deg, så nå måtte jeg si HEI! Håper du har det bra, fantastisk flotte bilder du viser frem iallefall. klem fra meg!

Andrea sa...

Beautiful pictures.