søndag 25. november 2007

Storm ute, koseleg inne.

Her på sørvestlandet har me hatt storm igjen idag. Eg måtte fram med kamera, det er ikkje berre vakre soloppgangar som er verd å ta vare på. Dei første bileta er tatt gjennom eit ope vindauga, eg hadde ikkje lyst å gå ut. / We have had a storm today -again! Klokka halv fem kikka månen fram og det klarna opp for ei lita stund.
Biletet under er tatt med digitalkamera mitt gjennom linsa på ein kikkert. Resultatet blei betre enn eg hadde venta. / This photo is taken through a binoculars lens. Eg har ikkje vore i fjøset i dag. Eg har nytt fridagen min i fulle drag, kosa meg i fred og ro. Vafler og kaffi, kryssord og blomeblad. Av og til er det herleg å gjere ingenting. Eg fekk ein fin liten asalea frå søster mi i går. Rosalilla passar fint nå i adventstida. / I have had the day of today, a really relaxing day.
Godt og varmt i stova. Litt surfing i Blogglandia og så må eg ha med TV-pastoren dei søndagane eg ikkje er i fjøset. I kveld har det kome litt snø. Eg hadde ein liten tur ut i hagen for å ta nokre fleire månebilete. Ønskjer alle ein god søndagkveld! / Have a nice Sunday!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Artige uværs bilder, liker også å ta bilder i dårlig vær, en må jo vite forskjellen på godt og dårlig vær.
Imponert over månebildet tatt gjennom kikkerten, stilig!
Du er nok velunt en fridag, hørtes deilig ut.
Kjempe fine de siste månebildan , effektfullt igjennom treet.
Da vil æ bare fortelle at det er kafe`på strikketur, men du har vel ikke lyst på mere vafler ...men du kan kanskje stikke innom for å hilse på folket, lodd kan du å kjøpe. En fin søndag til deg!

Lynetmor sa...

Hei, så mange fine bilder :-)
Virker som du har kost deg skikkelig i dag ja. Det er fint det. Du som er i fjøset er du tidlig oppe om morgenen du da. Ønsker deg en fin kveld.

dot sa...

Hi Marie! Such nice pictures! The flowers are beautiful and now I want a waffle. Yummy!

FO - 2 sa...

Takk for at jeg fikk ta del i dagen din gjennom bloggen.
Flotte bilder av stormen.
Og koselig stemning innendørs. :)
Fine månebilder.
Det er kommet litt snø her i kveld også. 2 cm. ;)
Den ligger vel ikke lenge, tenker jeg. Ungene vil nok ha litt mer, til de blir friske igjen.
God natt til deg.
Klem.

GundaM sa...

Herlige bilder av sjøen, og så tatt ifra vinduet da!
Du må ha drømmetomta for den som liker å se bølgene bruse ;)

Herlig med ruskevær, både innendørs og utendørs så lenge en slipper være i båt...

Har prøvd meg litt fram med linkinga no, men skjønner lite enda. Er på tur ut no men prøver siden.Takk så lenge ;)
Ha en flott dag, her er mannen heldigvis hjemme idag og gårdsplassen ryddet for mengder med snø!

Monika sa...

HEia
Ja det er godt å slippe litt fjøs av og til :-)
Men eg synes det er godt å gå i fjøsen eg og da ;)
Og du har tatt noen nydelige bilder
Smil fra monika
som har vert i fjøsen i dag

Zizzi Molde sa...

Hei, og god mandag! Ikke bare hos deg det er uvær, her har det tordnet og lynet hele natten, og snøen LAVER ned, i enorme mengder. Kjenner jeg gruer meg for ågå ut, for jeg kommer til å få skoene fulle av snø. Men jeg må komme meg ut døren nå, for jobben venter! Ha en fin mandag!

minerva.jor sa...

Så godt å sitte inn og høre lyden fra havet og suset i tretoppene- og kose seg med en god bok/blad med noe godt til:)
Herlige bilder!
Ha en fin kveld:)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Som du koser deg da! Stemningsfullt både inne og ute!

Anne sa...

Så trivelig og så fin en stemning det er til deg. kommer som et ilja lyn jeg... kjenner vaffe lukta helt hit nemmelig :-)

Klem til deg Marie..., og så blir det juelbord meg okser på oss i Nord-Trøndelag hører jeg rykter om :-))
Blir vel vi da som må ha container hjem...

Lene sa...

Ser ut til at du har hatt en deilig dag i dag, tross stormen (den var hos oss i natt). Det er viktig, det - å stelle godt med seg selv - og vaffelservering er jo glimrende :)

Så kreativt å ta bilde gjennom en kikkert. Ja, månen var virkelig flott her og i kveld, men jeg fikk aldri surra frem kameraet, jeg da..

Ha en fortsatt fin kveld.

Lene

elin1976 sa...

Åååå så koselig du har det. Du har så rett så rett. Av å til er det bare deilig å gjøre ingenting. Vaffler er noe av det som går ned på høykant her i huset og jeg lager stadig dette eller pannekaker.
Takk for titten av bildene fra stormen. Slv om vi har masse ruskevær her på jæren, ja så er det sjarmerende når det er storm. Trives jeg:O)