tirsdag 13. november 2007

Siste innspurt i hagen for i år. / Work in the garden.

Det lysnar av dag. / The weather was beautiful but cold today.
Slik såg det ut då eg gjekk inn frå fjøset i dagmorges. Eg hadde litt arbeid som måtte gjerast i hagen før vinteren kjem for fullt. Eg gjekk i gong med det same eg var ferdig i fjøset. Eg hadde kamera med og tok nokre bilete medan eg jobba. Sola speglar seg i vindauga.
Det finns ennå det som blømer. Blomane ser ut som om dei er dyppa i sukker. Hortensiaen er framleis vakker, sjølv om han har misst fargen. Granstubben og kvernsteinen er dekka av rim.Rur på kvernsteinen, han har låge på havbotnen som ile.
Nå er det rydda i hagen til vinteren og eg har sett fuksiablomane mine inn i potetkjellaren. / I put some of my plants in the cellar for the winter. Slik såg bilvindauga ut i dagmorges. Nydelege isroser. / My car window this morning. Etter at eg var ferdig i hagen og eg hadde fått meg ein god frokost gjekk eg og ei venninne tur. Eg hadde gløymt kamera heime, men her kan du sjå bilete frå same turstien i sommar. / After the work was done one of my friends and I went for a walk. I forgot my kamera at home, but here you can see some photos from the same path in July. Til slutt eit par bilete av farsdagsbuketten. Det første er tatt på lørdag, det andre nå i dag. / The fathers day's bunch on saturday and today. Takk for kjekke kommentarar på sist innlegg! Ein god kveld til alle! / I wish you all a nice evening!

23 kommentarer:

Anne sa...

Jeg elsker blomster-Finn og blomster-Marie... :-)

Hage foto og natur sa...

En vakker himmel du fikk nyte i morgenstunden i dag Marie.
vi skulle hver dag ta oss tid til å "være" litt i opplevelsen.
--
Alt i min hage har nå gått i hvile, føler selv at jeg er i en rolig periode , men den varer aldri lenge!
Nå skal jeg se "jakten på kjærligheten"!

Ha en fin kveld:)
klem.

Lene sa...

Hei, Marie.
En liten "pust i bloggen" fra anatomi og fysiologi boka. Myyye latin i den, gitt. Og så jeg som alltid har likt å kalle en spade for en spade, hihi. Men likevel spennende å lære seg. Har eksamen på fredag, ja - og takker hjerteligst for lykkeønskninger.

Det er alltid balsam for sjelen å ta en tur innom siden din. Det må være en kombinasjon av beroligende dialekt og fine ord. Og en fredfull natur som du gjengir så utrolig godt i bildene dine. Var spesielt fasinert av isrosene på bilruta di, som som oftest er et irritasjonsmoment. Helt skjønne var de. Terapi å åpne øynen litt mer i hverdagen - istedenfor å sverte og hutre med isskrapa før en stresser avgårde...

Ha en fortsatt god og fredelig kveld på Heimdal - og takk for pusterommet her hos deg :)

Lene

FO - 2 sa...

Vakre bilder fra din morgenstund. :)
Fine farger, kaldt og klart.
Håper natten blir like fin. Men, varm, vel og merke. ;)
God natt klem fra meg.

dot sa...

It was warm here today. I bet you have lots of snow in the winter. Beautiful flowers!

elin1976 sa...

Så fint du har det i hagen. Her er det ikke noe igjen av verken det ene og det andre. I går kasta jeg masse som skulle vært kastet for leeeeenge siden. Godt å få gjordt.
Ønsker deg en fin dag. Klem fra Elin:O)

Zizzi Molde sa...

Hei min venn. Som alltid, vakre bilder fra deg. Skjønner du har kost deg i hagen, sikkert en vakker dag i dette været. Gleder meg til våren jeg nå, slik at jeg får se hagen din i full blomst.En god onsdag ønskes deg, her er det og frost! Klem fra meg.

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Enda mere nydelige bilder fra deg Marie.Fint og klart vær, å ja morgen stund har gull i munn.
Ha en fin dag =)

Anonym sa...

Ser at du har hatt en fin og nyttig dag. Så nå er du skikkelig klar for vinter :-)

Bildet av bilruten er morsomt.
Hilsen GAWO

Yolanda Elizabet Heuzen sa...

That tree stump looks good and so does the fathers day bouquet!

It's getting colder here too so it's a good idea to move your plants into the cellar for safe keeping.

Cindy Garber Iverson sa...

What lovely photos! Thanks for visiting the Rosehaven Cottage blog. I didn't know that Rosehaven was a Norwegian name. My husband of is Norwegian ancestry and he'll be glad to know! We made up the name to represent our love of roses as well as the feeling of our home being a safe haven for us. Cindy at Rosehaven Cottage

duopastorale sa...

I love your photo collections. They are beautiful.

Berit T sa...

Det er godt når hagen er klargjort for vinteren tenker, for du har jo en hel del som må tas vare på.
Det er noen flotte dager det har vært nå med sol og kulde. Har vært ute på morgontur og ser sola komme opp, det er så flott. Resten av dagene går til maling for tiden. Skal ha noen bilder på utstilling på Tysværtunet fra neste fredag, og så i Hervik helga etterpå.
Fin tur du har hatt til topps, nydelig utsikt derfra ser jeg.
har tenkt at dit skal jeg ha meg en tur, vi får slå følge.
Ha en fin kveld Marie.

Merete sa...

Så flotte bilder du har teke i hagen din! kvar årstid har sin sjarm :o) utruleg kor vakkert rim og isroser er dersom du tek deg tid til å studere dei! Dessutan er det herleg å kjenne den iskalde lufta stikka i nase og kinn når ein går ut om morgonen..

GundaM sa...

Takk for kveldstitten inne hos deg.
Ser det er kaldt lengre sør også,og no ble jeg frista til å ta en runde med kameraet mitt imorgen tidlig...
Får se hva jeg rekker,fridag og masse som skulle ha vært gjort ;0)

Ha en fin torsdag!

Hulda sa...

Så fine bilder du har tatt. Likte veldig godt det av stubben med rimfrost på. Flott bukett med farsdagsblomster også. :)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Tenk at hagen kan ha så vakre farger og former så sent på året! det er mye fint å se bare en har øynene med seg! - Og det har visst du ser det ut for!!

Anne sa...

Meg kan du snakke med når det måtte passe deg Marie. Du må for all del ikke tro annet :-)

ChatrinesLiving sa...

Vakre bilder fra en "rimete" morgen!
Nå er det jo øyeblikkelig vinter, og da skal vi jo bare være inne og kose oss:) ...å vente på neste sommer:)
Ha en flott dag Marie!
Klem:)

Anonym sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på! Jag har också lite trädgårdsarbete kvar att göra men just nu är det för kallt. ;) Häftigt att det fortfarande blommar hos dig. Här är det nog "slut" för tillfället. Ha en fin torsdag! Kram Karin

Mita`s hjørne sa...

Nydelige bilder... Her er solen borte nå, har et stort fjell som skygger for den nå - men i midten av februar får vi den litt på trappa, men må vente til mars før vi har den i stuevinduene - og da kommer også støvet fram...he,he...

Ha en koselig dag...

Anne sa...

Jeg hadde nå håpet da Marie, at du var den som ville en tur til Sotra med sovepose sammen meg meg til våren.Shopping i Bergen. Husmorferie på besøk hos Ida?

min sin lille tue sa...

Hei:)
Flotte bilder av frosten. Likte så godt bilvinduet ditt jeg. Merkelig at naturen kan lage så mye fint.
Ha en fin dag.