søndag 1. mars 2009

Vinter walk in my neighbourhood. / Vintertur i nærmiljøet.

I dag er det snøfritt på Bokn, men eg fekk lyst å vise bilde frå ein tur eg gjekk ei veke ut i februar. 
Fin mjuk puddersnø dekka landskapet. Ikkje eit vindpust. Barnehagen si nye hytte i skogen. Snøen laga eit fint mønster på eit nettinggjerde som er rulla saman. Ein liten flokk villsauer ved foringsplassen. Bokn kyrkje ligg høgt og kan sjåast frå store delar av bygda. Vakkert steingjerde og smijernsport framfor den kvitmala kyrkja. Nakne greiner spriker mot himmelen. Ei lita husklynge i vinterdrakt. Dei same husa  fotografert frå ein annan kant. Heimdal ligg lunt i le frå nordavinden. Eg har tenkt at det neste innlegget mitt skal vere av vårteikn i hagen, det er så smått begynt å spire. No er me komne i mars månad, herleg!
Ønskjer alle ei fin veke :)

19 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Kjempefine vinterbilder. Det gjør godt å gå en tur ut i naturen. Synes bildene av villsauen var ekstra artig - den er jo så spesiell med de krøllete hornene ;-)

Vinteren er vakker når den er som på bildene dine, men jeg håper den snart smelter vekk og gjør plass til forventning om vår.

Ha en flott uke.

Klem fra Marit

Berit T sa...

Det var noen flott bilder, og disse dagene da snøen låg så lett og fin var bare deilig!!
Artig å se gjerde med snø, for jeg har tatt et ganske så likt!

Skulle bare tatt enda mere bilder medan me hadde snøen, føler jeg tok for lite....

Har send deg mail.
Klem

CanadianGardenJoy sa...

Marie .. your pictures always make me smile .. they are so pretty and natural .. the wildness is wonderful to see !

Brit. (lille meg) sa...

Nydelig vakre bilder!
Å, som jeg misunner deg at det er snøfritt hos deg! Her har snøen lavet ned, og nå er jeg lei av vinteren. men vi skriver bare 1. mars, så det er nok lenge til det er vår her ennå........
Men det er fint å se på vakre vinterbilder.
Håper du får ei god uke!

FO - 2 sa...

Veldig fin tur sammen med deg Marie, i ett vinterkledd landskap.
Det andre og det tredje bildet er nydelige!
Det ser så stille og fredelig ut, men vegen foran en, som venter på at man skal komme, videre og videre frem. :)
Ønsker deg ei like flott uke som serien din her.
Kos deg og ha fine dager med vårtegn og alt annet som dine dager fylles med.
Klem.

Tatyana@MySecretGarden sa...

I love your pictures! Thanks for sharing!

Gunilla sa...

Ja visst längtar vi till våren. Jag har ochså en snöig bild hos mig.
Här spirar dett inget ännu i hagen.
Hur varmt har ni hos dig?
Vilken zon har du?
Datorn är fixad.

Ha en fortsatt bra dag

Gunilla

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Takk for en fin tur!

Anonym sa...

Takk for enda en kjempefin tur sammen deg. Det er et vakkert sted du bor på - og tenk, villsauer, det er riktig så eksotisk - iallefall for meg:o) Ha ei fin uke! Klem fra Randi**

naturglede/Randi Lind sa...

Herlig med at det hvite. Her snør det enda mer idag, så våren den venter. Fin uke til deg også:)

em sa...

so beautiful! i love the sheep! (or are they goats?) i also like the little clump of houses.

i am home browsing the blogs today, as we are getting quite a bit of snow here in NY. photos later...

M.E.V. foto sa...

Nydelige vinterbilder:) Likevel, det er jammen godt at våren er rett rundt hjørnet;)

Turid sa...

Vakkert ! tenk at du bare har det sånn like utafor døra di!!Så er du en fantastisk fotograf , maken til bilder du deler med oss.
Ha en flott mandags kveld!!

lavendel mio sa...

For noen nydelige vinterbilder det var her da...:))
Ser ikke ut som disse sauene fryser:)
Ha ei nydelig uke,klem:)

Malys krok sa...

Nydelige bilder hos deg. Vinteren kan og væer vakker, men det er ikke den årstiden jeg liker best. Uansett.. du har tatt kjempefine bilder, og du har det aldeles praktfullt i ditt nærområde. Flott å se på dette. Hilsen Margit.

Kerri sa...

You live in such a picturesque place, Marie! And you find many beautiful subjects for your wonderful photos. Thanks for sharing them :)

heidi sa...

Nydelig bygd du bor i Marie!
;D

EG CameraGirl sa...

It's sooo beautiful. Even though winter is long, I LOVE snow. ;-)

CP Su sa...

So white (and so freezing cold too, I bet), pictures of winter snow never cease to amaze me.

Great shots !