tirsdag 17. mars 2009

Hunting for rain drops. / På jakt etter regndropar.

Eit kompaktkamera som mitt har sine klare avgrensingar når det gjeld macrobilde, men eg prøver meg så godt eg kan. Eg har vore ute ein regnversdag og fanga himmelen i ein regdrope.

Regn

av Sigbjørn Obstfelder

En er en og to er to,

vi hopper i vann,

vi triller i sand.

Zikk-zakk

vi drypper på tak,

tikk-takk,

det regner i dag.

 

Regn, regn, regn, regn!

øsende regn,

pøsende regn.

regn, regn, regn, regn!

Deilig og vått,

deilig og rått

19 kommentarer:

Min Verden sa...

Vet du, det ble bra til å være et lite kamera. Noen ganger er det opp til fotografen om det blir bra eller ei. Har jeg lært på fotokurs i dag ;) Nydelige dråper. NÅ har jeg fått deg på listen min også, så da får jeg fulgt med hos deg. H.

Orlaug sa...

Har mang ein gong vorte imponert over bilda du tek med ditt vesle kamera.....er nok mykje fotografen det kjem an på, ja.
Fine dropar!

FO - 2 sa...

Jeg synest at du tryller frem de vakreste bilder med ditt kompaktkamera Marie.
Veldig fin serie dette. :)
En nydelig detalj i naturen, som du har foreviget gjennom linsa di.
Du har ett godt øye for fine motiv. Det er det viktigste, mener jeg. Det hjelper ikke om man har all verdens utstyr, om man ikke har evnen til å kunne se og å formidle skjønnheten.
Det kan du med ditt kamera!
Så, kos deg med fotograferingen og knips i veg.
Jeg setter pris på deg, bildene dine og bloggen din. :)))
Klem.

FO - 2 sa...

Èn ting til. Nå er Vårkjærminne begynt å blomstre her ute, så jeg skal få gravd opp en liten avlegger til deg. ;)
Tenker på deg hver gang jeg ser på den her ute.

God natt. :)

Hulda sa...

Dråpen
henger der
ikke..

Kom til å tenke på Jan Erik Volds dikt da jeg så disse fine bildene du har tatt. Flotte foto, tatt i rette tid. :)

Gunilla sa...

Hej Mari

Vad duktig du är på att fånga dropparna. Jag har lite svårt för att hålla stilla.

Ha en fortsatt fin dag


Gunilla

naturglede/Randi Lind sa...

Nå flotte bilder, og såmorsomt å lese det diktet igjen. Noen ganger er jo regn bare trivelig. Særlig nå om våren som det blir mildt og fint, pluss at snøen forsvinner også. I går skrev jeg litt inne hos meg, til bildene dine av krakken. Jeg likte så godt de bildene også. Ha en fortreffelog dag.)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jeg har levd i den tro at du har et råflott speilreflekskamera, jeg da, så mange flotte bilder du tar. Det er nå greit med lite kamera også, det som passer i lommen.

Å finne regndråper er vel ikke det vanskeligste på dine trakter, men å ta så flotte bilder som dette her, det er noen helt annet. Atter en gang: dette var nydelig.

Brit. (lille meg) sa...

Det ser ikke ut som det er så mye begrensning når kameraet kommer i dine hender! De regndråpene fanget du flott. OG macro kan du!
Ha en flott dag, regn eller ikke!
Her snør det.

Anne-Berit sa...

Nydelig,det fikk du fint til.Jeg har også et kompaktkamera som er med overalt,og det tar fine bilder og er fint å bruke til macrofotografering.Er litt redd for nykameraet så det blir det lille som blir mest brukt,og i all slags vær.
Ha en fin dag:o)

sammen på veien sa...

Veldig flott bilde. Det er som jeg kjenner spenningen..faller den nå... Du har masse fint. Vær frimodig med fotograferingen!!!

God klem fra meg

Petunia sa...

Beklager at jeg ikke har svart deg før. Marit har en grei bruksanvisning for å forandre mal og få større bilder. Jeg brukte den som starhjelp, men har gjort en del anderledes, men Marit sin en veldig bra forklart. Og kan anbefales. Jeg hadde malen "Minima Stretch" før, men var ikke så fornøyd med den, fordi den levde sitt eget liv og jeg fikk aldri innleggene slik jeg ville. Nå holder jeg på å prøve meg litt frem - så jeg vet ikke helt hva jeg havner på.
Print ut Marit sin veivisning før du setter i gang _ så slipper du å hoppe frem og tilbake. Lykke til:)

Petunia sa...

Glemte å si at bildene dine var supre:)

sammen på veien sa...

Takk for fine ord til meg:) Godt å få!!!
Ønsker deg en god natt!

God klem fra meg

Anne sa...

Flott ja, en med foto som hoby gleder seg også over litt regn innimellom!! Sa det på jobb på onsdag; "Se på treet der, som om det fullt av diamanter, se så vakkert!!" 5 kvinner så på meg med undring du..., trodde jeg hadde tørna sikkert :-))

Men de vet ikke hva de går glipp av vet du.

Anonym sa...

Det må jeg si du greide bra! KLÆM!

Hilsen fra landet sa...

Hadde ikke trodd det var mulig med slike bilder uten speilreflex jeg! Har ikke prøvd en gang. Det skal jeg jammen gjøre! Helgehilsen herfra til deg :-)

Tigerlilje sa...

Er veldig glad i krokus!
kjekt å sjå!
Så fin kalv du viser litt lenger nede, skal vise den til mor m,i ho er på besøk hos meg no!
Ho var berre 18 år når ho tok over garden til besteforeldra mine, ho slo alt høyet med hest og hesja sjølv, ansvar for kyr, sauer og hest, sterk dame!
Eg er veldig glad i dyr, og eg trur kyrne likar meg!
klem, B

Ingrid sa...

Very wonderful pictures!
Ingrid,
from the south of Germany