tirsdag 3. mars 2009

Miss seed. / Frøken frø.

La meg presentere frøken Våryr. Eg er ikkje så flink med såing av frø, eg kjøper helst plantene når dei er blitt lubne og fine. Likevel tyder ikkje det at det ikkje blir sådd frø i hagen hos meg, -masse frø! Ikkje så veldig velkomne kanskje, men du så vakre! Frekk og freidig klorar løvetannen seg fast med ukueleg livsmot og prisar våren med sine knallgule soler. Og frøa sviv rundt i hagen som små fallskjermar ved det minste vindpust.
Dette er mitt bidrag til konkurransen på Moseplassen denne gongen.

25 kommentarer:

Bren Haas sa...

Wonderful - LOVE YOUR PHOTOS! I am going to follow your blog for a while. Thank you for sharing your love of gardening and life.

Kathrine sa...

Kjempeflott bidrag! Og så fine bilder av den. Fin dag til deg:-)

:)

naturglede/Randi Lind sa...

Herlig blomst og frø. Jeg stemmer på deg idag. Løvetann er fantiskt aldeles nydelig:)

Anne på Moseplassen sa...

næ, så kjekk liten deltager :D
Hyggelig at du er med denne gangen også:)

EG CameraGirl sa...

I like dandelions and love it when someone else sees their beauty. ;-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Dette var en flott bidrag av en villig plante. Den virker nokså kjent, ja ;) Herlig collage, du er jo så kreativ.

Malys krok sa...

Åja, denne er nok kjent. Litt ugressaktig ,men fin også. Som en liten sol. Kjempegodt bidrag til konkurransen. (leste litt om den). Takk for hilsen hos meg. Koselig.
Hilsen Margit.

Gunilla sa...

Får jag blåsa på maskrosfröna?

Jätte fina bilder.

Kan du komma in på Blotanical?

Gunilla

Hilsen Bodil F.T. sa...

Denne blomsten er det vel som gjør meg glad når den blomstrer om våren, og så ergrer den meg resten av sommeren. Jeg er stadig ut og kjemper mot løvetenner i hagen, men vinner aldri kampen!!!

Som mine dager er sa...

Morsomt bidrag. Kunne tenkt meg å være med på Moseplassens konkurranse jeg også, men da må jeg så noen frø først ;-)

Så du vurderer å kjøpe Canon EOS 450D du også? Kamera er veldig bra det, ingenting annet å si om den saken. Men jeg som har vært vant til compakt kamera sliter litt med å omstille meg til speilrefleks. Men jeg måtte ha et kurs i hvordan bruke kameraet før jeg forsto det bedre ;-) Det jeg liker best med kamera er live view!

Prøv deg fram til hvilket kamera som passer best for deg, er mitt råd. Lykke til, Marie!

Klem fra Marit

lavendel mio sa...

Ingen vår uten løvetann:))
Og du har fått den til å skinne på bildene:)
Klem:)

Steinbokkjen ;o) sa...

Heisann!
Berre snartur innom for å sei HEI ;o) Du e super duper! Koooooz deg! klem

Karin sa...

Vilka fina bilder! Maskrosor kan vara läckra. Jag har frön till vit och rosa som jag funderar på att så...

Ha en fin vecka! Kram Karin

Turid sa...

HEI MARIE!
Her kommer mønster på Karius skjerf.Æ strikka med Fabel garn, la opp tre masker strikker glatt strikk , feller ei maske hver fjerde omgang.
Strikk og øk til nøste er tomt, start på et nytt, nå feller du i samme tempo. En feller/øker på samme side hele tiden. Om du strikker rillestrikk(bare rett hele tiden) kalles skjerfet Baktus skjerf.Dette skjerfet vil ikke krølle seg , som du ser mitt gjør.
Håper du forstår forklaringa mi, hvis ikke bare spør! Mønsteret har æ funnet på en annen blogg, husker selvsagt ikke hvilken.Lykke til!
Selv løvetann er nydelig , slik som du presenterer den her.
En fin kveld til deg!

Berit T sa...

Ingen ting er vel finere om våren når markene står fulle av disse gule, herlig!

Anne-Berit sa...

Åja,vi plages med den frekkasen her også,utrolig livskraftig plante.Vakre bilder:o)

Rune Eide sa...

Jeg trodde et øyeblikk at du hadde fått frem løvetannen allerede nå, og det fikk jeg ikke til å stemme da jeg kjørte forbi hos deg" senest igår. Nydelig oppsett - og snart kommer de!

GundaM sa...

Jøsses, kom du på denne du ja;0) Smart, hadde jo kunne blitt med i konkurrasnen jeg og nå da...Hihi, kos deg videre Marie.

Klem fra meg;)

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Snyggt och vackert Marie, det verkligen något magiskt över frön.

Kram Tyra

heidi sa...

Kjempeflotte bilder av løvetannen! Litt av en kandidat, som du sier ikke alltid så velkommen, men egentlig veldig dekorativ den også når man tar seg tid til å se ordentlig etter.... ;D

Lykke til!

Brit. (lille meg) sa...

Jeg synes du virkelig har et blinkskudd her! Originalt, og flott!

elle-melle sa...

Herlige bilder av glade blomster!
Den er jo vakker løvetannen, selv om vi gjør alt vi kan for å bli kvitt den.

eie sa...

Fint bidrag du har der.Løvetanna er jo fin når den kommer,det er vel noe av det første vi ser.
Jeg er ikke så glad i den utover sommeren,da synes jeg den gjør for mye av seg.Takk for hyggelig hilsen inne hos meg.Ønsker deg en fortsatt fin dag og en riktig god helg...Klem og hilsen fra meg...

CP Su sa...

I like these photos ...
Greetings from sunny cat city Kuching :)

FO - 2 sa...

NYDELIG collage! :)
Veldig flott kandidat dette, Marie.