mandag 16. mars 2009

Playing with PhotoScape.

For eit par veker sidan lasta eg ned eit for meg nytt fotoredigeringsprogram. Programmet er gratis. Eg har leika meg litt med eit bilde eg tok ein morgon skodda låg tjukk og sola streva med å kome gjennom. Klikk på bilda for å få eit betre inntrykk. Første bilde er orginalen.

På bilde under har eg lagt på bakgrunnslys. Bilde gjev no eit heilt anna inntrykk, det tunge og dystre er borte. Eg har også runda hjørnene og lagt på ei enkel rame.
Her har eg gjort bilde lysare og mønsteret i treet kjem betre fram. Legg merke til korleis lyset speglar seg i benken. Til sist eit lite utsnitt av bilde i svart kvitt. Spanande å få fram ulike uttrykk med redigering.

18 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Dette så morsomt ut. Har et redigeringsprogram, men skal jammen ta en titt på dette.

M.E.V. foto sa...

Dette ser gøy ut. Jeg har kjøpt Photoshop Elements 7, men har ikke installert det enda. Flott at det fins slike gratis også:)

Brit. (lille meg) sa...

Så flink du er! Jeg kan ikke dette,jeg. Har vært innom forskjellige fotoprogram, men alt virker like gresk for meg. ,,,,,,,
Det er så artig å se at det går an.
Ha ei fin uke!:)

elle-melle sa...

Jeg sier som Lille meg, jeg forstår rett og slett ikke hvordan jeg skal gjøre det. Helt gresk. Jeg prøvde meg på et par stykker jeg og men gav opp til slutt, før jeg følte meg helt idiot.

Hulda sa...

Ja, det er utrolig så mye man kan gjøre med fargene i et bilde, i fotoprogrammene. Er noe for mørkt er det bare å justere litt på kontraster og diverse, helt fantastisk. ;)

Naturbildene dine er så fine, og skikkelig bra effekt du fikk til i fotoprogrammet.

Så nydelig kalv dere har fått på gården, den blir det nok mye artig med etterhvert. :)

Petunia sa...

Gøy det å leke seg litt med bildene og Photoscape har greie muligheter. Jeg har sagt at jeg ønske rmeg Photo Shop elements 7 til bursdagen, så får vi se hva som skjer;)
Flotte redigeringer, Marie:)

Miamor sa...

Wow..så flott---det er gøy å leke seg..jeg tror jeg prøver jeg og..har programmet....;)

heidi sa...

Morsomt å leke med slike program! Veldig stor forskjell på de to første bildene! Jeg likte det siste bildet ditt veldig godt!

Berit T sa...

Kjempefint ble det, og så kjekt at det er flere muligheter.

Anne sa...

Gratulerer med sølvskje, kalv og fotoredigerings program Marie. Dette ble nesten som et Kinder-egg det, tre ting på en eneste gang :-))
Fotoprogrammet ble jeg dog litt nyskjerrig på vet du, for Photo-shop eller hva dret nå er det heter, har ikke en sykepleier tatt seg råd til ennå nei.

Klem til deg.

Anne-Berit sa...

Der har du fått fram fine variasjoner.Artig at men kan gjøre sånne ting:o)

Ingrid sa...

Stemningsfulle bilder! Det er artig å leke seg litt med fotografering og redigering..

Nunne sa...

Takk for forbønn. Eneste jeg holder motet oppe med, er å vite at jeg er i Guds sterke hender...

Flink du er som kan alt dette med fotoprogrammer. Artige effekter!
Ønsker en god dag på Heimdal.
Nunne.

naturglede/Randi Lind sa...

Åhhhhhhh, jeg likte det siste. Det fikk fram våren og fantasien min altså. Helt herlig:)

Malys krok sa...

Dette ble stilig! Må være artig å prøve seg på noe nytt, når en bare forstår å bruke alle finesser. Det gjør iallefall du. Ha en god dag videre.Hilsen Margit.

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Snyggt jobbat Marie!

klem Tyra

FO - 2 sa...

Stemningsfullt, vakkert og nesten litt mystisk stemning. :)
Har ikke brukt Photoscape. Burde kanskje prøve det?
Drømmer om Photoshop da, vet du. ;)

CP Su sa...

Love these pictures ... some creative idea you have there :)