søndag 21. september 2008

Roses are my favorite flowers.

Då eg var på bloggtreff hos Ida var eg så heldig å få desse vakre sommarfuglane laga av rekved hos GundaM. Så når sommarfuglane ute i naturen kryp i skjul for vinteren har eg sommarfuglar inne i stova mi. Er dei ikkje nydelege? Anemone gav meg denne fine boka, "Slik lykkes du med roser". Inni boka hadde ho lagt ein vakkert liten kross av rusta jern. Nydeleg bok med mange gode og praktiske råd.
Dette er ei fantastisk bok for etter å ha følgd råda i boka denne siste veka ser rosebeda mine ut som dette :)
Roses in my garden.
You can find more Todays flowers on this blog.

49 kommentarer:

FO - 2 sa...

Oi, oi, oi!
Dette er utrolig vakkert Marie! :)
Blir nesten satt ut her jeg sitter.... :)
Flotte rosebed og omgivelser.
Og hver eneste en er nydelig.
Skulle gjerne gått på en hagevandring med deg der og sanset gjennom lukt osv. også.
Kos deg der i flotte omgivelser og med gaver fra gode venner.
Fin søndag til deg.
Klem.

Katarina sa...

Wow! Vilken prakt! Du har väldigt fina rosor, Marie!
/Katarina

Anonym sa...

Hi Marie, what absolutely fantastic roses you have, and a nice butterfly gift from a friend? They were all so lovely as I was scrolling down and then the pale yellow ones came on the screen. That is my favorite color of rose and yours are stunning. Could you tell me the name?

Thanks for coming over to my new place. Hope to see you again soon!

Frances at Fairegarden
new url
http://fairegarden.wordpress.com/

Anne-Berit sa...

Så utrolig flott at de står sånn ennå,med masse knopper,og fine nyutsprugne roser.Den største,og mest hardføre rosebusken min har ennå knopper som spretter,men de blir skjeldnere og skjeldnere nå.Ha en fin søndag.

This Is My Blog - fishing guy sa...

Marie: What a great sowing of a beautiful Rose garden. Your yard is ablaze with your Rose show. That is really nice.

Linda sa...

Hei Marie!Så kos med bloggtreff.
Nydelig sommerfugl i stua.Åååå,så sjjønne roser du har.Har ei rosebusk,men ønsker meg flere.God søndag!Hilsen Linda:))

Anne sa...

Nå styggler jeg her jeg sitter og leser..., for helt klart HAR du nok allerede lyktes med dine roser du Marie!! alle flotte bilder du har vist oss i sommer beviser nok det. Håpet allikevel boka ville gi deg noen småtips :-)

Nydelige sår de ennå de rosene dine virker det til. Her i hagen er det nok bare jeg som blomstrer om dagen, vi har et nydelig sommervær og har faktisk kun hatt t-skjorte på nå, sent i september, ikke til å tru!! (jo jo..., hadde bukse da :-)))

Du vet, min hage gale mor, som ikke helt skjønner hva eg skal med all den der rusten sm jeg plukker med meg fra fjæra.... Hun hadde faktisk et godt rust tips.... sett rusten spiker i krukkene og plantene vkser som bare det. Jern vet du, de får rikelig tilgang (avgir)på jern!! Og ingen av mine planter er så flott som det den som står plantet jerngryta.

Ble en liten time på sofaen her også,føler jeg jobber med den helga ennå. Men nå er jeg full fyk igjen, ikke lange duppen som skal til.

Fin søndag kveld ønskes deg.

Karin sa...

Hej Marie! Ja, som du kanske vet är rosor också mina favoriter. Härligt att se att så många blommar hos dig nu. :) Här är också några i blom och andra börjar få fina nypon.

Fina presenter du fick! Kram Karin

GundaM sa...

Du og du, ja jeg kan se at de er dine favoritter Marie ikke vanskelig det!
Blomstrer det så masse enda da du..?

Her en helt fantastisk dag på alle sett og vis, gutta i shorts og mor i maleklær;0)

Gry sa...

Takk for besøk og koselig kommentar på min side. Så flott dere hadde det hos Ida, det både så og høres koselig ut.
Så vakre rosene du har, og de er fortsatt i blomst. Håper du får ha dem ennå en stund.
Ang. den rosekremen du spurte om, så smaker den som roser....deilig.
Ha en fin kveld.
Klem Gry : )

Lavender and Vanilla Friends of the Gardens sa...

Marie; what a generous, great display of roses. Just wonderful; I wish I could wander along and smell the wonderful rose perfume. Now, I have to be happy to vicariously enjoy your rose garden.

GundaM sa...

Marie, jeg ler og ler og ler;)))

Javisst er det vel en hjort ! Men pytt sann, hva gjør vel det...? I plast er den og ;0)
Hihi, hvor vi har det gøy du og så synd du bor så innmari langt unna om ikke hadde jeg nok tatt emg entur og plukket meg noen roser ;0)

Klem igjen!

Anonym sa...

I like everything about your many photographs of roses and even like the hips.

I have mine up at Canon Pixels. I hope you can see it if you have the time.

Anonym sa...

Wow, you do have a lot of roses in your garden! And they are all beautiful.

Maria sa...

Wow thats great now I have the perfume of roses in my nose! Super!

Leora sa...

You really do love roses! I love the photos with a bit of blue sky, especially the one showing the lake. That one is fabulous.

Brit. (lille meg) sa...

Så nydelige roser! Det er så vakkert å se, og så er du så flink til å fotografere!
Så artig at du fikk den sommerfuglen, og ikke minst den boka.

Ønsker deg ei god uke!:)

♥ Denise BC ♥ sa...

Hi, Marie,
This post is a masterpiece, your roses are so perfect and immensely beautiful. good work and congratulations on post. I thank you for sharing.
hugs, Denise

Anonym sa...

oh wow... what a beautiful garden you have! i love all the roses!

My flower for today is posted here. Please take a look if you have time. Have a great week ahead!

Anonym sa...

Your garden is fantastic! How beautiful they are, your roses!!

dot sa...

Wow, I'm always amazed at how many different flowers you have! Gorgeous shots!

Pat - Arkansas sa...

Lovely series of photos! Your roses are indeed beautiful.

Anonym sa...

What a beautiful garden you have. Beautiful-colored roses.

Paz

Petunia sa...

Roser er bare så vakre. Jeg var ikke så glad i dem før, men jeg er blitt det de siste årene.
Bildene dine er bare helt fantasisk. Kan nesten kjenne lukten bare ved å studere bildene. Dette kan du!
Du skulle kjøpt deg en god printer og så begynt å lage kort av bildemotivene dine. Tror det hadde gått så det suser.
Nå har jeg vært oppe en times tid - klokken er snart 06:45 og jeg skal vekke Bulle og så lufte Jølle før jobb. Disse stundene om morgenene går så fort.
Ha en strålende mandag!

Anonym sa...

An abundance of roses. You have some truly beautiful shots here. You might want to edit a bit and not post quite so many, but I am probably in the minority view here. The gorgeous ones get lost in the medium ones, I think. But you sure have some winners. If only we could smell them!

GÅRDSLIVBLOGG sa...

Nydelige sommerfugler, dere er så flinke :-)

Og det er deilig å se roser på dette viset. Jeg ble varm innvendig av det, for her er det høstmodus i hagen nå. Ellers liker jeg høsten da, frisk luft på soldager, og innekos i dårlig vær ;-)

Kathrine sa...

Flotte roser du har!! Hver og en et kunstverk. Den ene hvite var utrolig fin da.

Ha en herlig dag:-))

Anonym sa...

WOW! I wish I'm there to take photos of those beautiful roses! And I love that butterfly:) My first time to join with this Meme! I hope you can drop by! Mine is here. Happy TF!~

Kerri sa...

Marie, your roses are pure delight with their masses of blooms! They must be so happy in your climate. I'd love to be able to grow them as well here.
I thoroughly enjoyed browsing through your wonderful photos this morning. You live in a beautiful place.
Thanks for visiting! :)

Tone sa...

Jo, dei er nydelige!

EG CameraGirl sa...

Marie,
Your garden is incredible! You must spend a bit of every day during the growing season in it. Gorgeous roses.

Anonym sa...

wow what a garden just perfect.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Oi oi oi, for et herlig syn!!

Tom sa...

hello Marie...
I have seen pictures from your garden before but never like this before.... your roses are beautiful and I can well imagine the pleasure youmust get from them.. Your picture are perfect and I feel as if you have shared you flowers with all today.

Tom

Reader Wil sa...

Wow, what a beautiful series of roses! You must have a very beautiful garden, Marie!

Hilsen Bodil F.T. sa...

Må nok innrømme at bildene fra turen ti lstranda ikke var helt av dags dato, men faktisk så har været og temperaturen vært slik at jeg godt kunne ha badet om jeg hadde hatt tid. Hver gang jeg ville gå ned til sjøen, hadde det vært ett eller annet som har kommet i veien. Men men, jeg tar det som det kommer :D

Brit. (lille meg) sa...

Skulle gjerne visst hva som stod i den boka, siden du har så praktfulle roser!

eba sa...

NYDELIGE roser! Sikkert flott å gå på rosesafari i hagen din!

Maria sa...

Oh Marie, the roses in your garden are so BEAUTIFUL! So many different colours, and so many blossoms, you must have a green thumb!
Nice that you came over to my place!
Have a nice week!

Connie sa...

Your roses are amazingly beautiful!

Kathrine sa...

Tenker jeg svarer deg her angående gamle ovner. Jo, det er ganske strengt, men det finnes regelverk for disse gamle staselige ovnene. Som MÅ bevares syns jeg. Tror du kan gå inn på feiervesenet sine sider og finne de der. Ellers så er det fult mulig å montere etterbrennere i disse ovnene. Det er gjort i den vi har. Så er det regler om når ovnene er fra, og noen slipper unna disse reglene. Husker ikke årene, men det finner du på disse sidene tror jeg.
Jeg snakket først med feieren, og så murer. Det er murer som godkjenne dette før feieren kommer og ser over.
Synd at flotte ovner blir borte.

Ha en flott dag, Marie:-)))

ArneA sa...

Vakre er de, men jeg blir sliten av å se på alle

Rune Eide sa...

Da vet jeg i alle fall hvor jeg skal gå for å finne roder!

Miamor sa...

Hallo!!!

Kjørte forbi vakre Bokn i dag i nydlig høstvær!! Skal si det er utrolig vakkert der ;) Ikke rart det bor vakre mennesker der!!

Skal til Lyngdal i morgen og håper godværet holder seg!!

Ha en finfin kveld, Marie!!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Er en stund siden jeg har vært innom hos deg nå... men bildene dine er like fantastiske...
De sommerfuglene var jo bare utrolig flotte da...
Hærlig med så mange roser i hagen, kan fornemme duften av de her jeg sitter...

Ha en koselig dag og helg...

Lena sa...

Oi, som det blomstrer. Nydelige bilder igjen Marie. Noen ganger er det bare deilig og stoppe opp å se på skaperverket, for det er unikt:) Ha en fin torsdag, og jammen er det ikke helg snart igjen:)

ANNA-LYS sa...

Mmmmmmmm

It smells delicious here on Your blog


Trevlig Helg,

AnnA

Thusnelda sa...

Så FOTTE ROSER du har !!!
Har også roser som favoritt, er veldig glad i gammeldagse roser. Har eit rosetre som er fra bestemor. Elles har eg fått mange
stiklinger som er blitt store tre.
Desse rosene er eg spesielt glad i.

mali-mo sa...

For noen nydelige roser! Hadde jeg hatt dine grønne fingre....kanskje boken er en klok investering ? (følger det med garanti? hehee) God helg!