tirsdag 2. september 2008

Frøken Solgull.

Lat meg presentere "frøken Solgull" Montbresia. Ho er mi "frøken haust" i konkurransen hos Moseplassen. "Frøken Solgull" lyser opp i hausthagen når mykje av det andre har blømd ifrå seg. "Frøken Solgull" er ikkje ei frøken som ser blygt fram under kronblada, ho opnar seg mot lyset og smiler mot sola! Har du lyst til å delta eller vere med og stemme besøk Moseplassen og sjå alle dei vakre haustfrøkenane. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 03.09. Eg var visst litt snar då eg publiserte dette innlegget i går. Eg vil legge til at blomen heiter Montbresia. Værhane blir også brukt. "Frøken Solgull" er namnet eg har gjeve akkurat denne frøkena som er med i konkurransen.

27 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Å ja, den var vakker! Solgull! Jeg tror jeg har sett en sånn, men aldri visst navnet på den. Eller kanskje jeg har hørt et annet navn, det husker jeg ikke.
Takk for hyggelig hilsen for litt siden. Ja, det var veldig trivelig å treffe Nunne.
Om vel 2 uker får jeg treffe en annen av mine bloggvenner, nemlig Chatrine. Da skal jeg til Tromsø.
God natt, Marie! Nå skal iallfall jeg finne senga.

Tone sa...

Å, denne minner meg om hagen nin då eg budde i Kopervik. Eg hadde mange tuer av den, og den var ein av favorittane mine :)
Den er så fin!

Og takk for besøket i bloggen min!

GundaM sa...

Du å du så vakkert og dette blomstrer nå..? Ikke til å tro, her er det grønnt og minimalt med blomster!

Sonja sa...

Dette var en vakker frøken ja. Det er rart hvor vakre blomstene blir når en får dem i nærbilde. Det blir liksom ikke til at en kikker så nøye på alle blomstene.
Flotte bilder.

Luiz Santilli Jr sa...

Marie

Beatiful flower, great serie of shots!
Hope you come back every week.

Santilli

naturglede/Randi Lind sa...

Så nydelige bilder av blomster i høstfarger. Ei herlig tid som står foran oss nå, med fine farger, klar himmel og mørke kvelder med stearinlys. Nyt det:)

Anonym sa...

you have one of the most colorful and well smelling blog. well done again

ArneA sa...

Når du begynner med dine fantastiske blomster, trekker jeg meg fra konkurransen umiddelbart.
Å delta holder ikke

Anita sa...

Heei! Lenge siden jeg var innom her!! Så masse flott hage du viser!! Morsomt med den konkuransen, tror jeg må hive meg på til neste år:o) Ha en strålende krystallklar høst:o)

Anonym sa...

"Som ild i tørt gress", var min første tanke. Nydelig er den!

M.E.V. foto sa...

Vakker er hun:) En av mine favoritter nå om høsten...

Anne sa...

Dette blir en konkurent, DET kan jeg se..., så flott da. Men er det en løk blomst??

GÅRDSLIVBLOGG sa...

Nydelig blomst, jeg tror ikke jeg har sett den før. Men jeg fikk lyst til å prøve den. Dessverre er det ikke alt som trives i vår forblåste hage, derfor lurer jeg på hva den krever av komfort?

Anonym sa...

For ei nydelig frøken , ho vil nok komme høyt i "missekåringa", vurderer om æ skal bli med på denne missekåringa.... kanskje.
Uansett flotte bilder og ord hos deg, trivelig å være innom!

This Is My Blog - fishing guy sa...

Marie: Wonderful capture of the great colors on the Lilies.

heidi sa...

Ai ai for en lekker liten frøken. Ønsker henne lykke til i konkurransen.

Kjersti sa...

Virkelig ei vakker frøken, dette. :)

Hulda sa...

sorry, var meg som skrev forrige kommentar, var innlogga på kjerstis pc.

Unknown sa...

Ååh, så fin den var:)
Hmm, kanskje eg skal anskaffe meg ei sånn frøken til neste år!!
Lykke til i konkurransen...

Besta sa...

Bare lekker.Nydelig farve. Synes bilde av sykkelen er så flott. Klem

FO - 2 sa...

Kjært barn har mange navn.... ;)
Og dette barnet er vakkert i kledelig høstfarge. :)

Petunia sa...

Denne kjenner jeg ikke, men nå er ikke min blomsterkunnskap så veldig stor.
Jeg synes det er en nydelig blomst og denne vil jeg ha i hagen når jeg får laget den forb"#3£&/? muren.
Tar i mot alle slike fine blomstertips med takk!

Kathrine sa...

Du drukner vel i mengen av kommentarer, men likevel skriver jeg en hilsen. Herlig blomst, og nydelig farge! Minner litt om noen av bildene mine. Et fyrverkeri av farger:-)

Kanskje ikke trøndelags beste venn den blomsten. Vet du herdigheten på den? Hadde vært morro å vite.

:-)

Fivrel sa...

Flotte blomar du har - "tittelbiletet" ditt med sykkelen var jo berre NYDELEG! Men må jo seie at bileta av kua med den nyfødde kalven tek fyrsteprisen hjå meg... Underleg, det der! :-)

Med ynskje om gode haustdagar! Her i Oslo berre regnar det for tida -

hvorfor ikke... sa...

Hei Marie!
nå har jeg sittet her og skrollet og skrollet...så masse flotte bilder av blomster og bær, kuer og katt...og flotte visdomsord.
Takk for at du kommenterte hos meg...alltid koselig det...også fant jeg deg;)
smil Torunn

Anonym sa...

Nydelig frøken, nok en unik en! Nå har jeg tråkla meg gjennom alle deltagerene som har kommet så langt, og jeg tror de alle er ulike! Gleder meg sånn til å presentere de!

Min Verden sa...

Jeg blir så imponert over alle de vakre plantene jeg ser her inne. Jeg er mer standard ennå, men det blir vel litt mer spennende etterhvert :) Hun er vakker fr. Solgull! Hanne