fredag 5. september 2008

Blomar i sarte fargar.

Her kjem nokre blomebilde eg har tatt i august. Scabiosa er grasiøse blomar på lange stilker. Nokre er store og andre er mindre. Vil du ha sommarfuglar i hagen så plant scabiosa! Desse store har eg i to ulike blåfargar og i kvitt.
Dei to siste her er mykje mindre. Rosestorkenebb. Eg har fleire sorter storkenebb, dei er blant favorittane mine.
Storklokke har eg i blått og kvitt.Ei humle drikk nektar frå ein løvemunn. Eg likar løvemunn fordi han tåler regn utan å bli stygg. Lupiner er fordringslause og vakre synest eg.
Spanske margeritter kan ein få i mange fine fargar. Med desse små glimta frå hagen vil eg ønskje alle ei fin helg!
Eg takkar for alle kjekke kommentarar de legg igjen hos meg :)

18 kommentarer:

Anonym sa...

Scabiosa er vakre. Jeg har en og tenk så fant jeg en viltvoksende Scabiosa i fjæra ved Åsgårdstrand også.
Storkenebb er også nydelige. Ante ikke at det fantes så mange forskjellige.

Nunne sa...

Marie, du glimter til kvart et innlegg, med nye blomster som gjør oss bloggere godt!
Det var flotte bilder og masse å være takknemlige for! Tenk for en flora vi har å nyte... det er så fantastisk, og sjøl om ikkje jeg sjøl har så mange, så gleder jeg meg sååå over andres hager. Og DIN hadde jeg hatt lyst å sett inni...

Ønsker deg GOD FREDFULL helg!
Klem fra Nunne.

GundaM sa...

Flotte augustbilder!

Ønsker deg ei riktig god helg også, den siste før vi møtest;0)

hm, skal bli spennende du!

klem

Brit. (lille meg) sa...

Nydelige bilder av blomster,enda det nå er høst! Det er artig at det blomstrer ennå.
Takk for at du deler dette med oss, og takk for hyggelig hilsen til meg.
God helg ti ldeg også!:)0

vincibene sa...

Beautiful!

Tonerose sa...

Nydelige blomster du har! Tror nok jeg må skaffe meg flere scabiosa ja, har foreløpig bare en hvit, og den er ganske liten.. Ble ikke videre imponert over den, men når jeg ser dine bilder ser jo disse helt LEKRE ut! ;o)

Riktig god helg!

Brocante sa...

Så mange fine blå/lilla nyanser. Synd det er på hell nå - men snart er det jo vår igjen...

Lena sa...

Så nydelig igjen. De spanske margartittene tror jeg nok er en av favorittene mine, de bare blomstrer og blomstrer hele sommeren. Ha en fin helg:)

ArneA sa...

sukk hjerte men brist ikke

Fru Keilegavlen sa...

Nydelege blomar!!! Sånn hage vil eg og ha. ;) Laga meg ein hage i vår, men lærer stadig nytt om kva blomar ein bør ha der. Er så mykje vakkert som eg ikkje veit om...
Ønskjer deg ei strålande helg i ein vakker hage!

FO - 2 sa...

Du har jo "ett hav" av blomster Marie.
Jeg er imponert! :)
Og jeg er like imponert over all kunnskap du har og deler med oss andre, når det gjelder blomster og hage.
Du inspirerer, og derfor kan du ta turen innom meg.
Der venter det nemlig en liten "gave" på deg.
Og du, det kommer en mail i løpet av helgen.
Du må jo få tlf.nr. osv.
Fin lørdag ønskes deg.
God klem.

Webradio sa...

Hello !

Very beutiful shots and very beautiful flowers...

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Så nydelig !!!
God helg =)

Elisabeth sa...

Åee..vakkert. Scabiosa skal på neste års frøliste, det er herved sikkert.
Tusen takk for titten og tipset :)

Besta sa...

Nydelige blomster..koselig bare å gå rundt å se hvor fint de står og kanskje kjenne duften. God helg!

M.E.V. foto sa...

Nydelige blomster i nydelige farger:) Falt pladask for det siste bildet!

Wenche sa...

Så flotte bilder du har lagt ut. Jeg har også et par Scabiosa'er - nydelige blomster. Og Geranium, ja det er vel en av de absolutte staudefavorittene. Har en god del forskjellige, kommer nok til å legge ut bilder av dem etterhvert. Fortsatt god søndag til deg fra Wenche

This Is My Blog - fishing guy sa...

Marie: Wonderful flower captures in the series.