tirsdag 16. september 2008

Det glade Bergen.

Lørdag kosa bloggdamene seg på bytur. Strålande sol og sommartemperatur sette ekstra spiss på byturen. Eg har høyrt og brukt uttrykket "å gå på veggen". Her ser det ut som om nokon har tatt det bokstaveleg!
Litt shopping blei det også. Nokre av oss var både sommarbrune og "fargerike", då passa det bra med ein kvit sydvest. Topp hovudplagg for ei med uregjerleg hår, hehe. Andre av oss er meir blodfattige og "bleike" etter å stort sett har vore innandørs i eit fjøs dei siste tjue åra, då må det noko meir fargesterkt til. Nå kan eg la nisselua kvile ei stund! Eg kjøpte same farge som lua eg, får ta eit steg om gongen, det må no vere måte på forandring! "Uten mat og drikke duger bloggdamer ikke". På Vågen fetevare kjøpte me oss herlege blingsar. Koseleg kafe som såg ut som ein loppemarknad inne. Masse ulike bord og stolar, koppar og fat.
Etter maten tok me turen til Bryggen. Her var det matfestival og tjukt med folk. Hadde eg hatt meir pengar kunne eg kanskje kjøpt denne med heim til mannen min. På låven vår er det som i den gamle sterilan reklamen, "alltid plass til ein til". Det er servert! Og me som nettopp hadde ete, hehe. Eg likar meg godt i Bergen, her er mykje fint å sjå. Vakkert pynta med vakre blomar.
"The rusty girls" testar det siste nye på hagemøbelfronten. Denne dukkar nok opp på diverse hagebloggar etterkvart tenker eg :)
Så var det tid for å seie farvel til byparken og Lille Lungegårdsvann for denne gongen. Godt å sige ned i Ida sin sofa etter ein lang dag og bli oppverta :)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry for commenting in English, my Norwegian is pretty bad despite my bloodlines... love your photos! Happy gardening.
- Karen
http://greenwalks.wordpress.com

Lena sa...

Åh, det ser utrolig vakkert ut. Aldri vært i Bergen, men det er en by jeg kunne tenkt meg å reise til. Ha en fin onsdag:)

Anonym sa...

Å der var jeg også i helgen!!!--dvs jeg var i Bergen i litt under et døgn før det bar til Nordsjøen. Og bryggene har jeg nettopp malt som motiv på en kiste-bestilling fra en gammel mann!
Artig og se bildene fra Bergen by- som jeg selv ikke fikk tatt. Skulle spare minnekortene til jeg kom ut på plattforma..
FLOTTE BILDER!!

ArneA sa...

Kjempereportasje fra en urban life weekend.
denne tok imidlertid kaka:
kunne eg kanskje kjøpt denne med heim til mannen min. På låven vår
Selv om skomoten er ikke urban på Heimdal så har dere vel hørt om kredittkort.
:)

Anonym sa...

excellent view of the city

naturglede/Randi Lind sa...

Så flotte bilder fra Bergen da. Jaså, du måtte få deg en sydvest. Jeg har en grønn, og den trengs i høstværet her også. Ha en fin dag:)

Anne på Moseplassen sa...

så mange deilige bergensminner :)
Vågen fetevare er jo en klassiker!

FO - 2 sa...

Skulle tro at du og Anemone har vært på samme tur. ;) Hehe.
Flott bilder, og hvert eneste ett bringer frem minner som vi kan leve lenge på Marie. :)
Jeg kan love deg mailer utover også.
Akkurat nå er det litt travelt her også ja.
I tillegg brygget jeg nok på en forkjølelse da dere var her.
Den har blomstret opp for fullt.
Har feber og snufser.
Hoster hele natten.
I natt låg jeg alene for ikke å plage husbonden for mye.... ;)

I dag er det skoletur i marka. Han er "stand in" for meg.
Orker ikke å være ute hele dagen i regnvær med feber nei....

Du skulle sett jentene her om dagene.
I går kveld igjen koste de seg med blokka fra deg og fargene. De skal forøvrig ikke blandes med de gamle i pennalhusene, så det så. ;)
De tryller frem de vakreste tegninger.
Disse fargene (merket) er av de beste.
Pleier å kjøpe slike til dem til jul.
Så, du traff blink med gaven din ja! :)
Takk igjen.

This Is My Blog - fishing guy sa...

Marie: What a great post, the pictures were neat and the food looked good. I thought the shoes on that building were so funny.

Anne sa...

Du og du for en dag!!!

Petunia sa...

Jeg blir så stolt når du viser frem Bergen på den måten. Det ser litt annerleds ut her i dag med regntunge skyer hengene halveis ned i fjellsidene.
Jeg er glad dere var så heldige med været.
Jeg skrev akkurat på Gunda sin blogg at det er bare til å sette seg på neste melkerute nedover og det går vel alltid en i rute opp fra din kant også:)
Klem

M.E.V. foto sa...

Flott tur dere har hatt!

Kan jeg få lov til å spørre om noe? Hvordan får du lagt inn signatur (tekst) på bildene dine?

Brit. (lille meg) sa...

Åå!Det ser så hyggelig ut!
Jeg er helt sikker på at dere koste dere, dere bloggedamene som møttes! Skulle vært artig å være flue på veggen.....

Selvfølgelig er du en av mine trofaste bloggvenner! Jeg er glad for at du også synes det.
Jeg ble glad for at du tok imot awardene.Det er deg vel unt!:)

Ha en god kveld!

GundaM sa...

Du å du så flott en reportasje da og så bra det ikke er mulig å blåse opp bildene;0)

Ja, dette var en herlig dag på alle sett og vis Marie, men fish & Chips får jeg kjøpe meg neste gang...!

GAWO sa...

Dere var heldige som fikk med dere Matfestivalen her i Bergen. Og artig for meg å få se hva dere ellers fant på av ablegøyer mens dere var her.
Det er moro å se bilder fra Bergen på andre sine blogger. Se hva for en "vinkel" de ta alt fra.
Siden forrige helg var så vellykket håper jeg at dere kommer snart tilbake. Velkommen skal dere være :-)

Anonym sa...

Takk fyrir ahugaverd blog