onsdag 31. oktober 2007

Svigermor sine blommar. / My mother in law's flowers.

Då me henta sauene i går var me innom hos svigerforeldra mine til kaffi. Det er obligatorisk når me jobbar med dyra våre hos dei. Svigermor er veldig gjestfri og kaffetraktaren blir sett på med det same ho ser oss. Eg tok bilete av nokre av blommane hennar. Svigermor har fine blommar både inne og ute. På biletet under ser me også litt av utsynet frå stovevindauga. / Flowers in my mother in law's living room and flowers in her garden. Minne frå tider som var... / Some old horse shoes... Det blømer litt ute ennå. Her er ein vårblom som er "døgnvill". Primula. Haustastersen står i full flor tross regn, regn og atter regn.
Klaserosa 'Sweet dream' er småvokst, men tåler ein regnfull vestlandssommar utruleg godt. Sjølv nå sist i oktober står ho frodig og frisk i full blom. Til sist ein blom frå mi eiga stove. Novemberkaktusen eg viste i knopp for eit par dagar sidan ser slik ut i dag. Nydelege blommar! / This cactus is mine. Takk for koselege kommentarar på innlegget under. Eg storkosar meg med tilbakemeldingane. Ønskjer alle ein fin torsdag! / Have a nice day!

16 kommentarer:

Ellie sa...

Så fint rosene dine står ennå! Høstastersen er også veldig flott, synes jeg. Liker så godt fargen på den. Ha en fortsatt fin kveld!

Anne sa...

Vakre blomster ja gitt.
Likte de hesteskoene kjempegodt også jeg da. Nostalgiske, og så bringer de visst lykke med seg også...

FO - 2 sa...

Vakre blomster hos din svigermor.
Orkidèen var veldig fin.
Flotte planter ute også.
Skjønn klatrerose.
Enda ei dame med "grønne fingre", skjønner jeg. :)
Nydelige farger på kaktusen din.
Jeg har en hestesko hengende over døren. Fikk den med fra min kusine i Valdres. Fin symbolikk. :)
Ønsker deg en riktig god natt Marie.
Klem tilbake fra en venn. :)

Mita`s hjørne sa...

Oi... for noen nydelige roser du har tatt bilder av, og toppen av bloggen var flott...
Nydelige blomster din svigermor har...
De hesteskoene var jammen flotte...

Ha en fortsatt koselig kveld...

dot sa...

Gorgeous flowers. Such beautiful colors.

Naturegirl sa...

Beautiful! I love each photo! The orchids are heavenly!
We here in Canada celebrate Halloween tonight so if you want to get on the back of a witches broom and fly over to my house as there is a party going on!!
I miss seeing you! hugs NG

minerva.jor sa...

Nydelige blomster hos din Svigermor!
Det ser ut til at hun bor et stykke unna Heimdal. Min Svigermor bodde i Generasjonsboligen sammen med oss i ti år,vi hadde et nært og fint vennskap.
--
En kaktus i blomst er en utrolig skjønnhet.
Håper jeg kommer over en gammel hestesko når jeg er på tur; en jeg kan henge over inngangsdøra.
Ha en fin Torsdag!
Klem:)

Dans på roser... sa...

Så mange fine blomster....
De villsauene deres ser fantastiske ut! Har en drøm om et småbruk med villsau, høns og kaniner.... Hmmmm.... kanskje en vakker dag? Ha en fin dag i dag!

Besta sa...

No har eg teke ei pause i husarbeidet og kosa meg med alle dei fine bilda dine av blomster og dyr.Eg er ikkje fornøgd med kameraet mitt, så no lurte eg på kva kamera du har?
Rosene og blomstrane våre har ikkje greidd denne våte sommaren særleg godt- men så får vi håpe på neste år.

Anonym sa...

Hei! Tusen takk for koselig kommentar!
Vakre blomster hos svigermoren din, og de hesteskoene var flotte.
Litt misunnelig på den blomstrende novemberkaktusen din... Ikke spor av hverken knopper eller blomster på mine.. *sukk* Får nyte synet av din istedet ;-)
Ønsker deg en fin torsdag!
Klem:-)

Lovise sa...

Du er kjempeflink med kameraet. Blomster er fint, og det er alltid spennende å se om du klarer å få et godt bilde.
Herlige sauer!!

GundaM sa...

Trivelig å komme hit og se hva du driver med. Likte så godt de villsauene dine, og så den flotte naturen da....Hmmm

Flotte blomster hos svigers og, men jeg likte no ekstra godt de rustne hesteskoa jeg da;)Kanskje ingen bombe!

Du får ha en fin kveld og så har du kanskje arbeidshelg igjen?

Klem fra meg

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så masse fine blomar svigermor har:o) Mi svigermor har også nokre fantastiske orkidear som står med masse blomar heile tida.
Flotte roser og haustasters også. Utruleg at dei står så fine enno med det veret me har hatt:o)
Villsauene dåkas var utruleg flotte, nydelege dyr.
Ha ein fin kveld Marie.

min sin lille tue sa...

Hei på deg:)
Flotte blomster hos svigermor, og orkideer er så flotte:)
Kan aldri få for mange blomster tror jeg.
Ha en fin kveld.

Berit T sa...

Nydelige blomster både hos deg og svigermor.
Takk for fin kommentar hos meg.

Zizzi Molde sa...

Hei du! Det var da noen nydelige blomster din svigermor har. Rett en fryd på øyet. Har kost oss med bildene dine i dag, litt morsomt dette, for når ungene ser jeg sitter på dataen, kommer de og vil se "på dyrene hos Marie". Og du skal vite de har mye å lære mamma hva dyr angår! Ønsker deg en fin kveld videre, vi snakkes!