mandag 19. mai 2008

The seeds are germinating! / Jippi, det spirer!

Rundt den 20.mars dumpa det ein konvolutt ned i postkassa mi. Eg blei overraska då eg såg at konvolutten inneheldt tre frøposar. Sendinga kom frå mi gode bloggvenninne Ida. Tusen takk Ida! Sjå her! Det spirer! JIPPI! Her skal blomsterertene få klatre og spre god ange i "kosekroken". Dei små blå kjem på rekke framføre blomsterertene. Blomkarse har eg sådd i krukker ved kjellardøra, dei spirer ikkje ennå, men vil nok koma på bloggen etter kvart. Det blir spanande å sjå resultatet. Fortsetjing følgjer... In March I got a little surprise from Ida my blog friend. It was flower seeds. I sowed them a couple of weeks ago. Now they are germinating! It is very exciting! More photos will follow during summer.

9 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Så utruleg koseleg å få ei overrasking i posten. Det finnes nesten ikkje noko kjekkare:)
Eg har ikkje sådd anna enn nokre urter, og den eine spirer noko voldsomt.
Ha ein fin kveld Marie.

FO - 2 sa...

Så koselig Marie.
Og vær så god.
Det er en glede å kunne glede. :)
Kjekt at det spirer. I går og i dag har jeg sett de første spirene av Blomkarsen her.
Camilla sådde en egen krukke med blomstererter. De spirer såvidt også nå.
Jeg kom nettopp inn fra drivhuset og der har det "eksplodert" de siste dagene! Det er så gøy!
Frodige grønne planter. Gleder meg til å se de første blomsterknoppene.
Det er alltid stor stas når det skjer. Siden kommer det flere og flere. Gleder meg til tiden fremover. Det er fint vær her nå. Men, det blåser friskt fra nord, så jeg vanner ute 2 ganger om dagen.
Kos deg videre i hagen, min kjære venn.
Jeg gleder meg til å følge med på all vekst i hagen din.
God klem fra meg.

Hulda sa...

Så koselig å få før i posten fra Ida. :) Her er blomkarsen blitt stor, men den står jo i drivhuset fortsatt, vi planter ut i juni.

Så flott tur dere har vært på! Det er deilig med vår. :)

Tiril sa...

Hei Marie,
Der ligger noe til deg på bloggen min.
Ha en god natt,

Brit. (lille meg) sa...

Så koselig! Veldig artig å få slike overraskelser i posten.
Og du har jo tydelig grønne fingre, så hos deg spirer det nok og kommer opp om ikke lenge.
Lykke til med blomstene.
Ha en fin uke!):

Anne sa...

Det spirsr og gror, for dem som har det som kalles tålmod.... Noe det finnes litt for lite av i denne kroppen. Men til mitt forsvar kan det sies at jeg har andre flotte egenskaper da....
Som å gi blomstene massevis med vann, gavmild og omsorgsfull som jeg er... får de massevis av vann og gjødning..., men de drukner da desverre, begynner å skjønne det nå. Men tanken er god, skal vite.

Mosen trives derfor fortsatt godt hjemme hos meg :-)

Klem i kvelden.

GundaM sa...

Om du lo i mitt forrige innlegg så ler du nok no også...ellers så tenker du at hu hagedama der er gal;))) Hi, hi har det moro da!

Tror Ida skulle ha sendt noe som vokser fort og raskt inne hos meg og;)

Håper du får ei flott uke Marie!

Anonym sa...

Så koselig. Det er moro når det spirer! Ha en fortsatt fin uke:)

Nunne sa...

Du har vært på en nydelig tur på forrige innlegg! Artig å følge med hvor mye tidligere blomstene kommer der du bor...kaffeblomster, skogfiol og alt det der kommer ikke enno på lenge lenge....
Jeg var med på den Påskeglad-aksjonen og jeg fikk en frøpakke fra ei dame i Danmark. Den har jeg planta, skal bli gøy å se om det blir noe ut av det...
Ha ei god uke på Heimdal, Marie.