onsdag 9. januar 2008

Jula er pakka bort.

Då eldstejenta var lita insisterte ho alltid på at juletreet skulle stå til etter fødselsdagen hennar. Dette har blitt ein tradisjon hos oss. Så først i dag har eg pakka bort jula. Kuler og fuglar er tatt ned av treet og lagt i esker. Klokka eg fekk i adventskalenderen då eg var lita jente er den kjæraste julepynten eg har.
I går hadde eg forening, koseleg! Litt "vår" er kjøpt inn.
Me har nok eidel mørke vinterkveldar i vente ennå, då er det kjekt å tenne lys!

9 kommentarer:

FO - 2 sa...

Nydelige bilder av juletrepynten din Marie.
Jeg har også tatt ned juletreet i dag. Ble syk og måtte utsette det.
Men, nå er jeg i fin form igjen.
Fint dekket bord hos deg. Vårlig og fint med en Primula, etter julen. Primula betyr "den første".
God natt til deg fra meg.
Klem.

Aina sa...

Så koselige bilder du hadde i forrige innlegg, fine jenter.
Og nydelig pynt, ekstra koselig med pynt som bringer minner:0)
Klem!

minerva.jor sa...

Ja, nå er tiden der for å legge bort all den fine julepynten!
Det føles litt tomt i huset, men det går seg til.
Nå går vi mot lysere tider i møte, men kveldene er mørke fremdeles.
Ha en fin dag
Klem.

Anonym sa...

beautiful ... memories. they have to wait for a year

Silkeline sa...

Så flotte bilder av nyyydelig julepynt! Den bjella du fikk som liten har jeg nesten maken til, og jeg er også så glad i den. Fuglene med fjær er nydelige:) Det er deilig med et lite glimt av vår nå ja.....:)
Ha en fin dag:)

ArneA sa...

Det er godt noen pakker jula bort. Alt for mange ser på jula og pyntn som en motesak, og pynter i takt med det som er in i år.
Vi har fortsatt norske flagg i lenker på treet, og den skikken tror jeg er erkenorsk

Anonym sa...

Så nydelig blogg du har.Jeg fant den inne på Berit sin blogg en dag, og har siden den gang vært inne hos deg og tittet nesten daglig.-og kommer nok snart igjen også.

hjemme bra sa...

Nydelige julekuler!!!!!!!!!!!!
Og en vakker vårblomst.

SchneiderHein sa...

Your christmas decoration is really pretty, especially the small birds. But now we need spring flowers and happy colors like your primula!
Silke