mandag 12. mars 2012

På skattejakt i eige hus :)

Eg fann, eg fann, sa Askeladden og det seier eg også :)
Eg har funne fram ein  gammal stol eg hugsar frå barndommen min.
Han har stått stua bort saman med anna gammalt rot i mange år.
Stolen burde nok hatt seg eitt strøk eller to med maling for å passa inn i den nyoppussa stova,
men då vil han nok misse litt av særpreget og sjarmen sin.


Stolen har fått plass i "ognskronå" og her står han og ikkje passar heilt inn stakkar.


Eg var også ein tur i kjellaren og fann fram ei gammal potetkorg som er blitt forfremja frå åkeren til finstova.
Korga er perfekt til å ha magasin og blad i.
Så får det våge seg om dei ikkje passar heilt inn stilmessig, det viktigaste er at eg likar det.


Eg har litt andre ting vekkgøymd på loftet også som det skal bli kjekt å ta fram etterkvart :)

12 kommentarer:

Hulda sa...

Så utrolig flott den stolen var! Passe slitt, passe grønn. Helt skjønn! :))

Anne-Berit sa...

Noen ganger må man bare tåle at ikke alt passer helt ihop.Men av og til er det akkurat det som er sjarmen.Syns stolen og korga var flotte der de står i ovnskroken:))

Hilsen Bodil F.T. sa...

To flotte ting du hadde funnet fram. Kjekt å finne skatter blant eget "skrot"!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så stilig!
Ikkje nødvendig at alt passar saman og er perfekt..
Minner oss om at slik er livet!
Vi er ulike, men vi må få vere med alikevel ;-)

MissMette sa...

Stilig og skjønn stol ღ Likte fargen veldig godt :) Så kjekt å finne slike skatter, herlig... :) Ønsker deg en fin kveld videre, klem fra Mette

Torill sa...

Heisan. Kjempefin stol. Kjekt å finna skatter i eige hus, eller tun. Blir spanande å sjå kva andre ting som dukker opp hos deg. Ha det godt.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så fin. Syns ikke alt trenger være blankt og nypusset for å passe inn. Kos deg med skatten din :)

Spirea sa...

Jeg bare elsker møbler og andre ting med affeksjonsverdi. Det betyr mye, mye mer enn om de er nyoppussede eller blankpolerte. Som du sier, da mister de fort litt sjarm og karakter. Tenk så herlig at en stol du har minner fra langt tilbake i tid, kan få stå i stuen din. Jeg syns dessuten den var knall, jeg :)) Og det var den andre skatten og! :) Kos deg med nyoppdagede skatter, du! Også du? Tusen hjertelig takk for en skjønn kommentar hos meg, det varmer mer enn du vet. Takk. God uke videre til deg. Klem

bentetove sa...

Jeg synes de passer veldig godt sammen, korga og stolen !
Kjekt å finne slike skatter i eget hus.

Vform sa...

Ååå, vilken skatt du hittat!
Nej, inte ska du sätta färg på den, fin som den är :O)
Och korgen passade perfekt!
Fin helg Marie!
KRAM!

naturglede/Randi Lind sa...

Dette passet da fint inn. I ditt hjem skal du blande nytt og gammelt, nostalgi, minner og ting med en historie. Da blir det et hjem. Stolen var finfin. Jeg har en gammel stol i stua som alle lurer på hvorfor står der, men min bestefar laget den jo. Den er jeg stolt av, men den har flyttet rundt i huset vårt gjennom årene, alt etter som.
Potetkurv! Det ga minner om en barnsdom det. Jeg var med og plukket poteter hos naboen. Dag etter dag jobbet vi krokrygget barn og voksne side om side. De kurvene ble tunge når de fyltes med poteter. Men jeg tjente meg litt lommepenger.God helg!

Spirea sa...

Innom igjen - for å si at du er helt skjønn. Tusen takk for kjempe-oppmuntring. Det du skrev betydde noe for meg på en spesiell måte. TAKK! Ønsker deg en god helg.Klem