søndag 22. februar 2009

Today's colour; black & white. / Svartkvitt.

I dag går det i svartkvitt rundt om på mange bloggar. Sjølv har eg berre fotografert i fargar så mine bilder er blitt svartkvite gjennom redigering. Eg har ikkje vore flink nok til å lagre bilda mine med back up så eg har misst ei mengd bilde då dataen krasja, litt har eg heldigvis lagt inn på CD og noko ligg hos Elite Foto og Foto Knutsen. No skal eg kjøpe meg ekstern harddisk. Sur måte å lære på dette...
Kjellardøra mi gjer seg godt i svartkvitt.
Lampen over kjøkkenbordet er kvit. Svart Eva solo-kanne fekk eg til jul, traktaren er sølvgrå. Ekstra lagringsplass i svart og kvitt. Som nokon kanskje har fått med seg har eg litt dille på knappar. Eg likar godt desse på ein svart jakke eg har. Fødselsdagsgåve frå jentene mine, svart hjarte med blanke steinar. Eg likar smykket godt og brukar det ofte. "Svart på kvitt", her er statusen på besøksteljaren på bloggen min. Bilde er tatt i går.  Du finn lenke til mange blogginnlegg hos Mette på bloggen Koseleg. Det er ho som kom med idéen om ei fargeveke.

19 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Tenk at du har så mange besøkende!
Det er jo ikke noe rart, for du har en flott blogg!
Så har du funnet mange ting i svart og hvitt! Det er så flott å se!
Ha en kjempefin fastelavnssøndag!:)

Gunilla sa...

Som vanligt så har du verkligen fina bilder. Och vad många besökare du har haft till din blogg, Gratulerar till det.
Jag har allt lagrat på en extern hårddisk nu när datorn har gått sönder så när den nya kommer så är det bara att föra över, men det vet jag inte hur man gör så det för dom som kan göra.

Ha en fortsatt fin dag här är det 0 grader och snöblandat rent Aprilväder.

Gunilla

CanadianGardenJoy sa...

It gives you a different perspective to see things in black/white .. I like that, it shakes up your brain and makes you think differently : )

Anne-Berit sa...

Så fine bilder du har tatt til svart-hvit-dagen.Det smykket ditt var kjempefint.Ha en fin søndagskveld!

Unknown sa...

He he, artig at det vart like tal i teljaren:0)
Masse fine bilder du viste fram i dag, og likte spesielt godt lampebildet!!
Ha ein strålande søndagskveld og takk for følget i fargeveka

Rune Eide sa...

Jeg har mye av min "foto-bakgrunn" fra gammeldags sort-hvit fotografering. Man må se verden litt anderledes for å få fullt utbytte - virkelig morsomt.

Vestlandsjenta! sa...

Heldig som har så mange besøkende da, og her fikk du en til! Hehe!
Flotte bilder du har tatt da, det må jeg si!
Ha en flott søndag videre!!

Anne sa...

Å ja, noen bilder gjør seg virkelig i sort/hvitt. Men de gir meg faktisk en følelse av å hoppe en nesten hundrede år tilbake i tid. :-))
Husker så godt da jeg var lita jente og satt på besteforeldrefang å så på bilder fra gamle dager. Damer med hatt, vesker med hank og manfolk med frakk. Du så fasinert jeg var av bildene, menneskene. Glemmer det aldri, og de bildene du hadde til og med sånn sirlig frynesete kant på en måte, klipt i bølger...
Nå ligger vel det meste på data hos de fleste...

Flotte bilder da Marie, men glad du skrev at det var kjøkkenlampa di!! for trodde med ett månen hadde ramlet ned hos deg jeg :-))

Ha en knall start på uka min venn.

GundaM sa...

Hei igjen marie, to besøk på en dag!

Artige bilder, får du algt de inn svark/kvit og ja...Masse jeg ikke har lært meg enda skjønner jeg ;0)

Ha en fin start på ny uke!

Anonym sa...

Hei!
Artig å kikke innom deg!
Flott blogg du har!

FO - 2 sa...

Kjellerdøra di er flott Marie. Ett veldig fint motiv, som også egner seg godt i sort/hvitt.
Smykket fra jentene dine er nydelig. Skjønner at det er en favoritt, ja. :)
Ha en fin søndagskveld.
Klem.

JULIEK sa...

Tøffe svart hvite bilder : )

Turid sa...

Morsomme bilder fra deg- trist med de bildene du har mistet- der er nok noen skatter tenker æ!
Takk for felleskapet rundt fargeuka.

Petunia sa...

Flott svart/hvit post!
Vi har virkelig fått leke oss denne uken:)
Nå stuper jeg i seng. Vi har jobbet i huset i hele dag. Bulle har fått flyttet inn på nytt rom selv om vi har listingen igjen, men han orket ikke vente lenger.
Så nå står gang/tvstue for tur og der begynner jeg i morgen:P

Kerri sa...

I like the black and white too. Happy Sunday to you, Marie!

naturglede/Randi Lind sa...

Så flott innlegg. Du har da fått mange fine bilder av svart/hvitt. Synd du mistet bilder, men nå kommer du nok til å lagre dem fort. Ha en fin mandag:)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Hei, endelig fikk jeg tid til å stikke innom her igjen. Det var kjekt å se svart/kvit bildene dine. Mange gode motiv du har knipset. Likte knappen og smykket spesielt godt.

Ha en fin kveld!

Berit T sa...

Fantasriske bilder, og dette var en artig uke på leit etter farger.
Nå er det nytt tema på mandager,
myk, også veldig kjekt og så forskjellig.
Ha en fin kveld.

elle-melle sa...

Svart og hvitt kan virkelig være vakkert.

Jeg likte veldig godt bildet av kjellerdøra di.